هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان

مصوبه اخیر مجلس درمورد واردات خودرو هنوز به دست‌ ما نرسیده / لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مغایر با قانون اساسی شناخته شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکنون چند بار به شورای نگهبان ارسال شده که دفعات قبل به کلیات ایراداتی مطرح بود که این بار ایراداتی به جزئیات گرفته شد و مغایر قانون اساسی شناخته شد.

مصوبه اخیر مجلس درمورد واردات خودرو هنوز به دست‌ ما نرسیده / لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مغایر با قانون اساسی شناخته شد
کد خبر: 523308
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تا کنون چندبار به شورای نگهبان ارسال شده که دفعات قبل به کلیات ایراداتی مطرح بود که این بار ایراداتی به جزئیات گرفته شد و مغایر قانون اساسی شناخته شد.

به گزارش فارس، وی افزود: درباره استفاده از رسم الخط فارسی آنچه اصل 15 قانون اساسی می‌گوید این است که خط و زبان رسمی کشور فارسی است بنابراین اگر در قانونگذاری واژگان فارسی نداشتیم باید به جای کلمات خارجی از رسم الخط فارسی استفاده شود.

طحان نظیف گفت: در بحث قانونگذاری در شورای نگهبان اگر ظرفیتی به لحاظ مشورتی و پژوهشی داشته باشیم در خدمت همه دستگاهها می‌گذاریم و در مجلس هم حضور پیدا می‌کنیم تا رفت و برگشت مصوبات کم شود البته دستگاهها هم باید رویه شورای نگهبان را مدنظر داشته باشند تا اتلاف وقت نداشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مصوبه واردات خودرو که اخیرا در مجلس تصویب شد هنوز به دست‌ ما نرسیده است، گفت: آنچه که باید تاکید کرد این است که خودرو باید با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: نسبت به مصوبه قبلی مجلس اشکالی نداشتیم بلکه چند ابهام وجود داشت که در جلسه مجلس شرکت کردیم تا ابهاماتی که داشتیم برطرف شود، ما در شورای نگهبان به دنبال حل مسئله هستیم اما هنوز مصوبه را دریافت نکردیم، باید مصوبه را دریافت و بررسی کنیم تا اعلام نظر کنیم.

طحان نظیف گفت: به طرح جمعیت جوانی ابهامات و اشکالات متعددی داشتیم که با چند بار رفت و برگشت اشکالات برطرف شد، بیش از 10‌ جلسه کارشناسی با موافقان و مخالفان این طرح داشتیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها