کد خبر: 523185
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۳:۵۵:۳۸
| |

نماینده تربت حیدریه:

نوری در قرارگاه خاتم کار کرده و گزینه خوبی برای آموزش و پرورش است

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه جدید معرفی شده از سوی رییس جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، از بدنه این وزارتخانه بوده و با نقاط ضعف و قوت آن آشناست.

نوری در قرارگاه خاتم کار کرده و گزینه خوبی برای آموزش و پرورش است
کد خبر: 523185
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۳:۵۵:۳۸

اعتمادآنلاین| محسن زنگنه روز جمعه افزود: "یوسف نوری" از بدنه آموزش و پرورش بوده و از سطوح پایین آموزش و پرورش و در مناطق محروم شروع کرده و بر حوزه اقتصاد آموزش و پرورش تسلط دارد چون در کنار معلمی، مدتی در کسوت مشاور و فعال در حوزه های اقتصادی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها فعالیت کرده است.

به گزارش ایرنا،وی اظهار کرد: حضور فرد توانمندی مثل دکتر نوری در وزارت آموزش و پرورش، می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی معلمان را از طریق مدل هایی به غیراز افزایش حقوق، که بار آن بر دوش دولت است، رفع کند.

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش دارایی هایی دارد که باید فعال و مولدسازی شود، معیشت معلمان صرفا با افزایش حقوق و دستمزد ترمیم نمی شود اما اگر یک مدیریت اقتصادی بر وزارت آموزش و پرورش حاکم باشد می تواند با استفاده از ظرفیت های داخلی این وزارتخانه، زمینه رفع مشکلات معیشتی معلمان را فراهم آورد.

زنگنه گفت: به عنوان مثال صندوق ذخیره فرهنگیان که متاسفانه در گذشته از هدف اصلی خود، که تامین معیشت فرهنگیان بوده دور شده است، باید با نگاهی نو بازسازی شود و نباید روی پروژه های کلان درازمدت سرمایه گذاری کرد، بلکه باید سازوکار به گونه ای باشد که معلمان منافع آن را در زندگی و دریافتی خود حس کنند.

وی افزود: مدارس از دیگر داشته های آموزش و پرورش است و معمولا در موقعیت های خوبی در شهرها قرار دارند و می توان با تغییر کاربری و استفاده از موقعیت مکانی آن، عایدی برای معلمان هر منطقه ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: دکتر نوری مدتی در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حوزه های اقتصادی مدیریت داشته و شناخت خوبی از مسائل اقتصادی و تامین سرمایه دارد و اگر از مجلس رای اعتماد بگیرد، اتفاق خوبی در وزارت آموزش و پرورش رخ می دهد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در این سه ماه که از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته بیشترین حمایت را از دولت داشته و همچنان حامی و کمک کار دولت است.

زنگنه افزود: در بحث بودجه و ارز 4200 تومانی در جلساتی که با دولت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که دولت بر اساس قانون بودجه هیچ نیازی به اجازه گرفتن از مجلس ندارد و مجلس همراهی کاملی را دارد تا دولت هر تصمیمی که بخواهد برای مدیریت بازار بگیرد.

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش یک میلیون معلم و 20 میلیون دانش آموز را زیر پوشش دارد و به نوعی همه خانواده ها با این وزارتخانه سروکار دارند و عدم اعتماد مجلس به گزینه های قبلی پیشنهادی، "نه" به دولت ولایی نبود بلکه به منظور کمک هرچه بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و صیانت و حمایت از جایگاه مهم و خطیر آن و یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها یعنی آموزش و پرورش و دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزان بود.

یوسف نوری متولد سال 1340 در ایلام، دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی است.مدیرکلی برنامه و بودجه و ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضویت هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از این به حسین باغ‌گلی و مسعود فیاضی، گزینه های معرفی شده برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد نداده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها