کد خبر: 520770
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۳:۲۹:۳۶
| |

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

الزامات پدافند غیرعامل برای زیرساخت‌ مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره ضروری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری با وزارت ورزش اظهار کرد: تعیین الزامات پدافند غیرعامل براساس استاندارهای ملی برای زیرساخت‌ها و ساخت مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره برای استفاده در مواقع بحران از جمله مهمترین این موارد است.

الزامات پدافند غیرعامل برای زیرساخت‌ مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره ضروری است
کد خبر: 520770
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۳:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| سردار غلامرضا جلالی با حضور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اقتدار ملی، فرهنگ و نمادهای ملی نیز جزو دارایی‌های معنوی یک کشور است، اظهار کرد: در حوزه دارایی‌ها و زیرساخت‌ها، به دلیل تحول فناورانه، در حال تغییر جنس دارایی‌هایمان هستیم و حمایت از این دارایی‌ها نیز الزامات خود را دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری و اثرگذاری آن بر دامنه تهدیدات، افزود: ما امروز با تهدیداتی مواجهیم که در ذات فناوری نهادینه شده است و رفع آسیب‌پذیری‌ها، نیازمند راهبردهای نوین و به‎روز است؛ چرا که روش‌های قدیمی دیگر در برابر تهدیدات نوین و پیچیده پاسخگو نیست.

جلالی یادآور شد: در بررسی تهدیدات باید به پیامدهای ناشی از آنها و مدیریت مخاطرات توجه کرد. امروز دشمن به دنبال اقداماتی است که پیامدها و اثرات گسترده داشته باشد و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای سایبری، یکی از این تهدیدات است که امروز به عنوان راهبرد در دستور کار دشمن ما قرار گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: از همین رو هر دستگاه بر حسب ماموریت و رسالتی دارد باید برای جلوگیری از آسیب پذیری و ارتقای تاب آوری، در گام نخست به چند سوال جدی پاسخ دهد. اینکه عناصر تهدیدات آن حوزه چیست؟ دارایی هایش کدام است و چه ارزشی دارد؟ حیاتی است، حساس است یا مهم؟

وی با اشاره به شرایط وزارت ورزش و ارتقای زیرساخت‌های آن، اظهار کرد: یکی از مهمترین دارایی‌های این وزارتخانه، عمدتا زیرساخت‌های ورزشی است. یکی از موارد مهم در این زمینه بررسی استحکامات این زیرساخت‌ها از منظر پدافند غیرعامل است تا ایمنی، امنیت و پایداری آن متناسب با اهمیت آن زیرساخت مشخص شود و اقدامات اصلاحی یا تقویتی لازم انجام گیرد.

جلالی با بیان اینکه رویکرد پدافند غیرعامل باید در ذات توسعه پروژه‌های زیرساختی ورزشی باشد، گفت: در این صورت فضاها و اماکن با چندمنظوره سازی به عنوان کانون‌های آرام در دل بحران کارکرد خود را در تسهیل مدیریت بحران اجرا کنند.

جلالی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از این زمینه ها، تعیین الزامات پدافند غیرعامل براساس استاندارهای ملی برای زیرساخت های ورزشی است. همچنین ساخت مجموعه های ورزشی چند منظوره برای استفاده در مواقع بحران و کمک به تسهیل مدیریت بحران، یکی دیگر از زمینه های مشترک همکاری است.

وی یادآور شد: زمینه دیگر مشترک همکاری با وزارت ورزش همکاری و هم افزایی در زمینه اصلاح سیاست‌های جمعیتی کشور و صیانت از جمعیت به عنوان مولفه قدرت ملی است. این در حالی است که متاسفانه سیاست گذاری های ناصحیح سبب شده تا ما با یک شتاب کاهنده در موضوع جمعیت مواجه باشیم که می تواند بسیاری از مولفه های و عرصه های قدرت آفرین کشور همچون حوزه دفاعی، اقتصادی، اجتماعی را دستخوش چالش کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه جمعیت و خانواده تاکید کرد: خوشبختانه با اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان این طرح تایید شد که امید است گام بلندی در سیاستگذاری کشور به نفع صیانت از رشد جمعیت برداشته شود.

جلالی در پایان با اشاره به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در حوزه ورزش و جوانان اظهار کرد: خوشبختانه مقدمات این طرح با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت ورزش و جوان فراهم و اهداف آن احصاء شده است که با همکاری و مساعدت وزارت ورزش و جوانان هرچه سریعتر این طرح به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها