نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حمله سایبری به شبکه سوخت/ خرابکاری از قبل پیش‌بینی شده بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نشست این کمیسیون با موضوع بررسی حمله سایبری اخیر به شبکه توزیع سوخت کشور خبر داد و گفت: با توجه به گزارش دستگاه‌ها، اجماع نظری درباره علت بروز این خرابکاری وجود ندارد.

نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حمله سایبری به شبکه سوخت/ خرابکاری از قبل پیش‌بینی شده بود
کد خبر: 520410
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۲۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود اظهار داشت: جلسه امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان پدافند غیرعامل در خصوص بازدارندگی در مقابل خرابکاری‌های سایبری برگزار شد.

به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان دستگاه‌ها گزارش مبسوطی درباره تدابیر و تصمیمات لازم جهت هر چه محکم‌تر کردن ساختار دفاعی در بخش سایبری ارایه کردند. همچنین دستگاه‌ها در گزارشات خود متذکر شدند که چنین خرابکاری را در آبان ماه پیش بینی می‌کردند، لذا آمادگی نسبی در این زمینه داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه واکنش سریع دستگاه‌ها مانع آسیب‌های گسترده این خرابکاری شد. با توجه به گزارش دستگاه‌های حاضر در نشست، اجماع نظری درباره علت بروز این خرابکاری وجود ندارد و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد. در واقع منشاء این خرابکاری ممکن است خارجی یا داخلی باشد، لذا بحث نفوذ یا حمله سایبری ممکن است، اما هنوز در این زمینه به قطعیت نرسیده‌‌اند.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه مولفه نفوذ در حادثه اخیر دور از انتظار نیست، گفت: کمیته تخصصی کمیسیون امنیت ملی این مسئله را بررسی بیشتر خواهد کرد سپس گزارش تکمیلی در کمیسیون قرائت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه و در سخت ترین روزها کنار مردم افغانستان بوده است، نمایندگان حاضر در جلسه، سوالات خود را پیرامون مسائل افغانستان و اجلاس تهران از نماینده وزیر امور خارجه پرسیدند.

وی یادآور شد: در ادامه جلسه میزبان نماینده وزارت امور خارجه بودیم، وی گزارشی درباره اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان که اخیر با حضور 6 کشور بعلاوه روسیه در تهران برگزار شد، ارایه کرد.

این نشست با موفقیت انجام شده، وزرای خارجه پنج کشور به صورت حضوری در این اجلاس شرکت کردند و وزرای خارجه کشورهای چین و روسیه به صورت مجازی در این اجلاس شرکت کردند.

عباس زاده مشکینی افزود: اجلاس تهران؛ دومین جلسه با بیانیه رسمی پیرامون تحولات اخیر افغانستان بود، کشورها در بیانیه پایانی موضوع مشترک خود را اعلام کردند. کشورهای همسایه نگرانی‌های درباره افغانستان دارند از جمله با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، همسایگان نگران مردم افغانستان و محدودیت‌های تهیه سوخت آنها هستند. لذا تصمیماتی درباره کمک رسانی به مردم افغانستان و رفع مشکلات اقتصادی آنها در بحث غذا و سوخت به عنوان مهمترین دغدغه همسایگان به خصوص ایران بحث و بررسی انجام گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها