کد خبر: 520078
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

همزمان با سفر رئیس قوه‌قضاییه به خوزستان صورت گرفت:

حل و فصل یکی از مهمترین پرونده‌های استان خوزستان/ صلح و سازش بین 2 طایفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع خونین

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه عفو سرلوحه دیگر استان‌های کشور است، گفت: خوزستان یکی از استان‌های موفق در موضوع صلح و سازش است که در سطح کشور به صورت مشهود و عینی شاهد این موضوع هستیم.

حل و فصل یکی از مهمترین پرونده‌های استان خوزستان/ صلح و سازش بین 2 طایفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع خونین
کد خبر: 520078
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از هفت سال نزاع خونین بین 2 طایفه روستای پتک جلالی باغملک استان خوزستان که منجر به کشته شدن 18 نفر، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، همزمان با سفر استانی رییس قوه قضاییه به دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نشستی در این خصوص با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مقامات استانی و محلی ، 2 طرف درگیری و بزرگان ایل ممبینی برگزار شد.


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، الفت معاون فرهنگی قوه قضاییه در این خصوص گفت: در این نشست با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر 2 طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین 2 طایفه درگیر امضا شد.


معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه عفو سرلوحه دیگر استان‌های کشور است، افزود: خوزستان یکی از استان‌های موفق در موضوع صلح و سازش است که در سطح کشور به صورت مشهود و عینی شاهد این موضوع هستیم.


الفت افزود: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و اتحاد و انسجام است و این درگیری‌ها نقشه دشمنان است که می‌خواهند ما درون خودمان دچار اختلاف باشیم. دشمن شناسی، فهم ترفند‌های دشمن و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است.


معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نقش مردم، نهاد‌های مردمی و توافق طرفین نزاع در بحث برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه خاطرنشان کرد: مشارکت فرهنگی و اجتماعی نهاد‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر و راهگشاست و کسب رضایت طرفین موجب فصل خصومت پایدار می‌گردد و قطعا ریشه خصومت و نزاع را از بین می‌برد.


این مقام عالی قضایی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار هم قرار دادن مردم و احیای رسوم حسنه و اصلاح ذات‌البین کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود. از بین بردن تنش‌ها، نفرت‌زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و پادرمیانی بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین و خصوصاً توافق طرفین نزاع را می‌طلبد. وی افزود: ضرورت دارد از تلاش‌های اعضای حاضر در این نشست و تمام کسانیکه در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تلاش و پیگیری نمودند، قدردانی کرد و از عموم مردم خواستار همکاری لازم با دستگاه قضایی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها