مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

به آذربایجان اعلام کردیم که اجازه حضور صهیونیست‌ها در کنار مرزهایمان را نمی‌دهیم/ بالاترین حد اشراف نظامی، امنیتی و اطلاعاتی را در مرزها داریم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران به صراحت به جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد کنار مرزهایش رژیم اشغالگر قدس حضور یابد، اما در کل اقتدار خوبی در مرزهایمان داریم.

به آذربایجان اعلام کردیم که اجازه حضور صهیونیست‌ها در کنار مرزهایمان را نمی‌دهیم/ بالاترین حد اشراف نظامی، امنیتی و اطلاعاتی را در مرزها داریم
کد خبر: 519430
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تنش‌های به وجود آمده میان ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: آنچه اکنون کاملاً واضح است این است که جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود را به‌عنوان مرزهای صلح و دوستی معرفی کرده است، اما در عین حال بالاترین حد اشراف نظامی، امنیتی و اطلاعاتی را بر مرزهای خود دارد.

به گزارش ایسنا وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای امن است و این امنیت با حضور مثبت کشورهای منطقه تأمین می‌شود و باز کردن پای رژیم اشغالگر قدس به منطقه و یا کشورهایی که خارج از منطقه بوده و به دنبال شیطنت و تفرقه‌انگیزی میان کشورهای دیگر هستند نباید انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: ایران به صراحت به جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد کنار مرزهایش رژیم اشغالگر قدس حضور یابد و این معنا و مفهوم را از طرق دیپلماتیک و از طرق عینی و عملی به مقامات آن کشور منتقل کرده‌ایم و انجام مانورهایی که جمهوری اسلامی ایران داشته است برای سالم‌سازی و نظارت حداکثری بر منطقه بوده است.

مقتدایی تصریح کرد: اکنون به عنوان کشوری دوست و همسایه آذربایجان بر این نکته تأکید می‌کنیم که از همه ابزارهای لازم برای تعمیق مناسبات دوجانبه با این کشور استفاده می‌کنیم، اما جمهوری آذربایجان هم باید ملاحظات جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرد و حسن هم‌جواری را به عنوان یک قاعده، اجرایی و عملیاتی کند.

وی ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر مرزهایش سال‌هاست که وجود دارد و این اقتدار تداوم خواهد داشت و کنترل‌های لازم را در این جهت داریم. ایران اسلامی از مرزهایش برای حراست از دوستی میان کشورها استفاده می‌کند و در عین حال اجازه نمی‌دهد مرزهایش ناامن شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون هفته پیش از مرزهای شمال غربی کشور بازدید کردند که نتیجه آن تهیه گزارش خوبی شد که این گزارش در جلسه‌ای که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشتیم و اعضای کمیسیون امنیت ملی در آن حضور داشتند، مطرح و گزارش کاملی از آن نیز در این کمیسیون ارائه شد که نتایج این گزارش در تصمیم‌گیری‌های بعدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقتدایی افزود: همچنین در هفته گذشته وزیر امور خارجه در جلسه علنی موضوعات مربوط به مسائل بین‌المللی را با مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در ارتباط با مسائل بین‌المللی ایران و از جمله مباحث در ارتباط با کشورهای همسایه گزارشی ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها