کد خبر: 516870
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۹:۱۷
| |

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس یازدهم:

سازمان زندان‌ها را نمی‌توان از قوه قضائیه جدا کرد/ بعید است انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه اتفاق بیفتد

رئیس کمیسیون قضائی مجلس یازدهم گفت: نظارت بر زندان‌ها دقیق و پر مسئله است و باید یک مرجعی پاسخگو باشد زیرا ممکن است اتفاقاتی در آنجا رخ بدهد، لذا انتزاع سازمان زندان‌ها به این سادگی نیست.

سازمان زندان‌ها را نمی‌توان از قوه قضائیه جدا کرد/ بعید است انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه اتفاق بیفتد
کد خبر: 516870
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۹:۱۷

اعتمادآنلاین| موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس یازدهم، در رابطه با «طرح انتزاع سازمان زندانها از قوه قضائیه» گفت: انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه موضوع جالبی نیست. سازمان زندان‌ها زیر مجموعه دادگاه است و نمی‌توان آن را از قوه قضائیه جدا کرد، مگر آن‌که نگهداری‌ها را برون سپاری کرد که آن هم نیاز به ظرافت زیادی دارد.


به گزارش برنا، او ادامه داد: انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه مخالف با برخی اصول قانون اساسی است. نظارت بر زندان‌ها دقیق و پر مسئله است و باید یک مرجعی پاسخگو باشد زیرا ممکن است اتفاقاتی در آنجا رخ بدهد، لذا انتزاع سازمان زندان‌ها به این سادگی نیست. بعید است انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که نمایندگان مطرح می‌کنند با ساختار موجود در بحث نظارت بر سازمان زندان‌ها نمی‌توانند پیگیری‌های لازم را داشته باشند و در صورت اینکه این سازمان زیر نظر وزارت دادگستری باشد کار نظارت آسان‌تر است، گفت: طبق اصل 168، قانونی را وضع کردیم که در قبال برخی از احکام و موارد به غیر احکام دادگاه، وزیر دادگستری باید پاسخگو باشد و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها