کد خبر: 516267
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۲:۱۲:۴۴
| |

کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا:

بین لاریجانی و روحانی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد/ لاریجانی تابع ولایت است/ روحانی حرفی برای گفتن ندارد که بخواهد به سیاست برگردد

کنشگر سیاسی اصولگرا با اشاره به شرایط سیاسی کشور و همچنین وضعیت دولت سیزدهم به تحلیل فضای پیش روی جریان اصولگرا و همچنین حذف لاریجانی و روحانی از سپهر سیاست ایران پرداخت.

بین لاریجانی و روحانی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد/ لاریجانی تابع ولایت است/ روحانی حرفی برای گفتن ندارد که بخواهد به سیاست برگردد
کد خبر: 516267
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۲:۱۲:۴۴

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی تحلیل‌گر اصولگرای مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که با توجه به یکدست شدن قدرت اصولگرایان در ایران، تشکیل حزب فراگیر در این جریان برای پیگیری شعارهایی که قوای سه‌گانه داده‌اند چقدر ضرورت دارد، اظهار داشت: البته مسئله دموکراسی ابزار دارد و ابزار آن نیز احزاب هستند؛ می‌بایست این بسته و ابزار وجود داشته باشد و مطالبه‌گری بعد از حمایت به وجود بیاید.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: قبل از اینکه افراد در جایگاه و سمتی قرار بگیرند، باید از طریق یک مجموعه سیاسی یا احزاب مختلف اصلاح‌طلب یا اصولگرا معرفی شده باشد؛ به استناد آن معرفی و حمایتی که انجام می‌دهد، ممکن است مطالباتی نیز داشته باشد؛ قبل از اینکه فردی انتخاب شود باید این مطالبات مطرح شود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در کشور ما احزاب جایگاه مهم و زیادی نداشته و اساسا محلی از اعراب ندارند، گفت: احزاب نمی‌توانند مطالبات خاصی را پیگیری کنند؛ آن هم در شرایطی که رئیس‌جمهور آمده و گفته من از مجموعه مردم و خانه‌های مردم ستاد خود را برپا می‌کنم؛ با توجه به این مسئله کم و بیش می‌شود مطالبات را پیگیری کرد.

وی افزود: اما در مجموع چون اکنون رئیس‌جمهور اصولگرا است، اصولگرایان می‌توانند پیشنهاد خودشان را درباره مسائل مختلف کشور مطرح کنند، اما نه به صورت طلبکارانه بلکه برای بهتر و پخته شدن راهکارها و گشایش کارهای مردم. این راه حل منطقی است که می‌شود مطالبات را پیگیری کرد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره یکدست شدن قدرت در میان اصولگرایان و امکان انشقاق در میان آن‌ها نیز بیان کرد: ممکن است اتفاق بیفتد اما در مقطعی که همه افراد، جریان‌ها، گروها و احزاب سیاسی روی یک نفر متمرکز شدند و همه انتخابشان یکی بوده است، به نظر می‌رسد در این دولت اگر این اتفاق نیفتد. اما اگر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از دو نفر حمایت می‌کردند امکان به وجود آمدن این انشقاق در میانشان زیاد‌تر بود. این دوره با توجه به اینکه همه احزاب و گروه‌های اصولگرا روی آقای رئیسی اجماع داشتند، ان‌شاالله هیچ انشاقی ایجاد نخواهد شد.

وی درباره اینکه جریان اصولگرا برخی از عقلا و السابقون خود را منزوی و گاها طرد می‌کند، که برای نمونه‌های آن می‌توان به مرحوم عسگر اولادی، ناطق و اکنون لاریجانی اشاره کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه تمرکز همه اصولگرایان روی یک نفر بوده و اختلافی در انتخاب فرد نبوده است، چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ اما اینکه فکر کنیم آن‌هایی که قدیمی‌تر هستند حذف می‌شوند، اینگونه نیست اما با توجه به اینکه در این دولتی که قرار است به سرعت کار را پیش ببرد، افراد باید در کنار تخصص، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، توانایی‌های جسمی نیز داشته باشند در حالی که در سنین بالا یه مقدار نمی‌توانیم چنین توقع را داشته باشیم، شاید برخی افراد میانسال از کارهای اجرایی کنار گذاشته شوند. فرد علاوه بر تجریه باید توانایی جسمی نیز داشته باشد در این دولت نیز بیشتر از جوان‌ترها استفاده می‌شود تا کارها را پیش ببرند.

کریمی اصفهانی درباره اینکه لاریجانی و روحانی به انزوای سیاسی و حذف از سپهر سیاست ایران نزدیک می‌شوند با بیان اینکه این دو با یکدیگر متفاوت هستند بین آقای لاریجانی و روحانی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد، گفت: برخی برای خودشان بیخودی زمینه‌سازی می‌کنند با توجه به اینکه کارنامه دو دوره گذشته ریاست جمهوری آقای روحانی، به نظر می‌رسد که حرفی برای زدن ندارد که بخواهد در عرصه سیاست حضور پیدا کنند؛ اما آقای لاریجانی تابع ولایت هستند اما دولت جدیدی آمده و دلیلی نداره که بحث روی او وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها