کد خبر: 516036
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۴:۱۹:۳۵
| |

محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز در مجلس:

ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون‌های ایرانی خلاف حسن همجواری است/ جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیک و تغییرات مرزی را نمی‌پذیرد/ آذربایجان اجازه ایجاد تفرقه را ندهد

نماینده تبریز در مجلس گفت: تقریبا از زمانی که قره باغ توسط ارمنستان اشغال شد، 40 سال می‌گذرد و طی این مدت ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رساند و در این چند دهه کامیون‌های آذربایجان برای رفتن به نخجوان از خاک ایران عبور کردند.

ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون‌های ایرانی خلاف حسن همجواری است/ جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیک و تغییرات مرزی را نمی‌پذیرد/ آذربایجان اجازه ایجاد تفرقه را ندهد
کد خبر: 516036
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۴:۱۹:۳۵

اعتمادآنلاین| محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز در مجلس، در رابطه با اظهارات دولت آذربایجان در برابر ایران گفت: صحبت های الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بر خلاف حسن همجواری و تحت تاثیر کسانی است که نمی خواهند همگرایی بین کشورهای اسلامی صورت گیرد، باید با هر گونه القای تفرقه از طرف کسانی که می خواهند اختلاف بین کشورهای اسلامی رخ دهد، مقابله کرد. انتظار میرفت رئیس جمهور آذربایجان جلوی بعضی از افرادی که این زنگ تفرقه را به صدا درآوردند و حرف های ناشایست زدند، بایستد و پاسخ یاوه گویی های تفرقه افکنان را بدهد اما نه تنها این انتظار برآورده نشد بلکه حرف های جدیدی هم از سوی ایشان مطرح شد.


به گزارش برنا، او در ادامه با بیان این جمله که ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان بارها به اثبات رسانده مطرح کرد: ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون های ایرانی بر خلاف حسن همجواری است، تقریبا 40 سال میگذرد از زمانی که قره باغ توسط ارمنستان اشغال شد و در طی این مدت ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رساند و در این چند دهه کامیون های آذربایجان برای رفتن به نخجوان از خاک ایران عبور کردند بر همین اساس انتظار نبود که آذربایجان پاسخ خدمت چندین ساله را اینگونه بدهد و برای کامیون های ایران موانع ایجاد کند و عوارض سنگین از آنها اخذ کند، که همین امر موجب تجمع کامیون داران در مرز شد.

نماینده مردم تبریز گفت: مسیری که کامیون های ایران سمت اوراسیا طی میکنند مسیر ثابتی است واز قدیم هم بوده، هر نوع مانع تراشی در این راستا برخلاف حسن همجواری وهمسایگی است. نکته مهم برای ما این است و دولتمردان جمهوری آذربایجان بدانند ،جمهوری اسلامی ایران هر گونه تغییرات ژئوپلتیک و تغییرات مرزی را نمی پذیرد، این خط قرمز ایران است. ما به هیچ وجه نمی پذیریم که بخواهند مرزها را تغییر بدهند.


نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس در ادامه بیان کرد: پس ازپایان تعطیلات دراین خصوص در مجلس صحبت خواهم کرد و نمایندگان آذربایجان و نمایندگان شمال غرب کشور واکنش نشان خواهند داد، نسبت به چنین مسائلی حساس هستیم و آنها را رصد می کنیم. به هیچ وجه از مصالح کشور و خطوط قرمز عقب نشینی نمی کنیم. به مسئولان دولت آذربایجان هم هشدار می دهیم که تحت القائات مخالفین وحدت کشورهای اسلامی را برهم نزنند و اظهاراتی این چنین را بیان نکنند.


عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به رزمایش های ایران در منطقه افزود: هر کشوری در داخل مرزهای خود همواره برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح و با توجه به شرایطی که در مسائل بین المللی پیش می آید رزمایش نظامی را انجام می دهد و کشور دیگری حق اعتراض ندارد. چگونه است که دولت آذربایجان به همراه دو یا سه کشور دیگر رزمایش را انجام می دهد اما انتظار جمهوری اسلامی در مرز های خود رزمایشی انجام ندهد، در این شرایطی که لازم باشد رزمایش نظامی برگزار می کنیم و آمادگی نیروهای مسلح را اعلام میداریم.این امر یک تصمیم داخلی نظام کشور است و سایر کشور ها حق اعتراض ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها