غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

ظرفیت روحانی، لاریجانی و ناطق نوری می‌تواند در بزنگاه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از نظر حاکمیت و بخش اصلی قدرت، اصلاح‌طلبان یکدست نیستند بنابراین اشخاصی از اصلاح طلبان هستند که مورد اعتماد حاکمیت باشند و از گذشته امکان گفت‌گو داشتند و امروز نیز این گفتمان ادامه دارد.

ظرفیت روحانی، لاریجانی و ناطق نوری می‌تواند در بزنگاه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرد
کد خبر: 514115
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۸:۲۴

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تعامل و گفتمان اصلاح‌طلبان با حاکمیت، ‌اظهار کرد: اصلاح‌طلبان طیف وسیعی و با نوع اعتبار متفاوت از نظر حاکمیت هستند یعنی از نظر حاکمیت و بخش اصلی قدرت، اصلاح‌طلبان یکدست نیستند بنابراین اشخاصی از اصلاح‌طلبان هستند که مورد اعتماد حاکمیت باشند و از گذشته امکان گفت‌وگو داشتند و امروز نیز این گفتمان ادامه دارد. آقای خوئینی‌ها و امثال ایشان به نظر می‌رسد کسانی هستند که همچنان امکان ارتباط و گفت‌وگو را دارند.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: واقعیت این است که درون اصلاح‌طلبی، آرمان‌های عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه به عنوان ایده‌آل‌های اصلی وجود دارد اما در مجموع جریان اصلاح‌طلبی در بستر تاریخی خود از مشروطه تاکنون یکی از پایگاه‌های اصلی تحلیل و درک از مسائل اصلاح‌طلبی، واقعیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تحولات جهانی است. این واقعیت‌ها حقیقی هستند نه ذهنی و توهمی؛ بر همین اساس بخشی از افراد چه در جناح اصولگرا و چه در میان اعتدالگرایان وقتی با مسائل اجتماعی و مسائل روز مواجه می‌شوند، این واقعیت‌ها بر نوع تحلیل آنها تأثیر می‌گذارد و نگاه‌ها بسته به واقعیت‌ها نخواهند داشت.

وی ادامه داد: واقعیت‌ها منجر می‌شود که بخشی از افرادی که حقیقت‌طلب هستند یا تلاش می‌کنند که بن‌بست‌ها را باز کنند، به این نتیجه برسند که صرفاٌ نمی‌توان بر یکسری امور تکیه کرد و به واقعیت‌ها توجه نکرد.

ظریفیان تأکید کرد: طبیعی است کسانی که چنین رویکردی را انتخاب می‌کنند، دیدگاه‌هایشان به جریان اصلاح‌طلبی نزدیک‌تر می‌شود؛ چراکه یکی از شاخص‌های مهم اصلاح‌طلبی در عین توجه به آرمان‌ها، توجه به واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و واقعیت‌های جهانی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: افراد باهوش‌تر و حقیقت‌طلب در برخورد با این واقعیت‌ها متوجه می‌شوند که نمی‌توان بر برخی از نکات تکیه کرد و به این واقعیت‌ها توجه نداشت. یعنی عقلانیت ایجاب می‌کند که ما یکی از پارامتر‌های تصمیم‌گیری خود را فهم واقعیت‌ها قرار دهیم.

وی در خصوص احتمال تشکیل اتاق فکری با حضور حسن روحانی، علی لاریجانی و علی اکبر ناطق نوری نیز گفت: عالم سیاست عالم ممکنات است اما من چنین پیش‌بینی نمی‌کنم هرچند آقایان روحانی، لاریجانی و ناطق نوری کسانی هستند که با تجربه بسیار با واقعیت‌های کشور آشنایی دارند و هر یک سرمایه‌ای برای کشور هستند. این سرمایه اجتماعی می‌تواند در بزنگاه‌های کشور چه به شکل انفرادی و چه به شکل حزبی و چه به شکل عقل جمعی در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به حل مشکلات کشور کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها