انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از برپایی مراسم اربعین در شرایط کرونا/ آقایان! چرا مردم را قربانی امر مستحب می‌کنید؟/ امام حسین(ره) چه نیازی به مراسم اربعین دارد؟

روزنامه جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از تصمیم ستادملی مبارزه با کرونا نوشت: مگر متخصصان نمی‌گویند واکسن کرونا فقط از مرگ و میر و شدت بیماری ممکن است جلوگیری کند آنهم حدود 80 درصد، ولی از ابتلا جلوگیری نمی‌کند؟ با اینحال، چرا کسانی که در بالاترین سطح تصمیم‌گیری حضور دارند به این نظر متخصصان بی‌اعتنائی می‌کنند و برای جلب رضایت عده‌ای بی‌اعتقاد به رعایت شیوه‌نامه‌ها و عناصر افراطی، وظیفه واجب خود را قربانی یک امر مستحب می‌کنند؟

انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از برپایی مراسم اربعین در شرایط کرونا/ آقایان! چرا مردم را قربانی امر مستحب می‌کنید؟/ امام حسین(ره) چه نیازی به مراسم اربعین دارد؟
کد خبر: 512975
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «استقبال از موج ششم کرونا؟» از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مراسم اربعین انتقاد کرد و نوشت:

ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه دیروز خود به این نتیجه رسیده که مراسم اربعین حسینی علیه‌السلام، در صورتی که دولت عراق موافقت کند برگزار شود با این قید که فقط افرادی که هردو دُز واکسن خود را تزریق کرده‌اند می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

این، بدترین تصمیمی است که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانست در مورد مراسم اربعین بگیرد. زیارت اربعین مستحب است و حفاظت از جان واجب. مراسم اربعین با زیارت اربعین تفاوت دارد، زیرا می‌توان زیارت اربعین را به صورت فردی خواند یا انجام داد، ولی مراسم اربعین را دستجمعی انجام می‌دهند. بنابراین، اگر زیارت اربعین مستحب است، مراسم اربعین چنین استحبابی ندارد. حتی اگر با عناوین ثانویه‌ای از قبیل تعظیم شعائر دینی گفته شود برگزاری مراسم اربعین هم مستحب است، باز هم در برابر حفاظت از جان‌ها که واجب است، اهمیت خود را در شرایط ویژه کرونائی از دست می‌دهد.‌

*می‌دانیم که حضرات تصمیم‌گیرندگان تحت فشار افرادی که هیچ اعتقادی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا ندارند، چنین تصمیماتی می‌گیرند، ولی آن‌ها باید به این سوال مردم جواب بدهند که پاسخ افزایش مبتلایان به کرونا را که نتیجه قطعی چنین تصمیمی است چه کسی خواهد داد؟

مگر متخصصان نمی‌گویند واکسن کرونا فقط از مرگ و میر و شدت بیماری ممکن است جلوگیری کند آنهم حدود 80 درصد، ولی از ابتلا جلوگیری نمی‌کند؟ با اینحال، چرا کسانی که در بالاترین سطح تصمیم‌گیری حضور دارند به این نظر متخصصان بی‌اعتنائی می‌کنند و برای جلب رضایت عده‌ای بی‌اعتقاد به رعایت شیوه‌نامه‌ها و عناصر افراطی، وظیفه واجب خود را قربانی یک امر مستحب می‌کنند؟

امام حسین علیه‌السلام، چه نیازی به مراسم اربعین دارد، آنهم مراسمی که به احتمال زیاد عده زیادی از عاشقانش را به بیماری خطرناک کرونا مبتلا می‌کند که علاوه بر هزینه‌های زیاد مادی، عوارض سختی نیز بر آینده زندگی آنان برجای می‌گذارد؟ شما که می‌توانید به این افراد بی‌اعتقاد به رعایت شیوه‌نامه‌ها بگوئید امسال هم صبر کنند و زیارت اربعین را در خانه‌هایشان بخوانند تا کشور بتواند هرچه زودتر از شر کرونا نجات پیدا کند، چرا این کار را نمی‌کنید و کشور را با تصمیم نادرست خودتان به سوی موج ششم و موج‌های بعدی کرونا می‌برید؟

چرا از تجربه‌های تلخ دولت قبلی که با همین قبیل تصمیمات نادرست ماجرای مبارزه با کرونا را دچار فشل کرد درس نمی‌گیرید؟ تفاوت دولت قبلی با شما اینست که آن دولت زیر بمباران تهمت‌های بی‌اعتنائی به دین که ناشی از بدبینی عناصر افراطی بود قرار داشت، ولی شما که بحمدالله با چنین تهمت‌هائی مواجه نیستید چرا برای حفاظت از جان مردم احساس وظیفه نمی‌کنید؟

در آمار‌های رسمی دیروز کرونا 515 مرگ و 20404 ابتلا ثبت شد که اگر همین آمار رسمی را قبول کنیم و چند برابر آن را آمار واقعی ندانیم، باید برای شما حضرات تصمیم‌گیرنده که مسئول جان مردم هستید بسیار هشداردهنده باشد. مگر جلوگیری از تجمعات از وظایف مرتبط با مبارزه علیه کرونا نیست؟ چرا مانع تجمعات مذهبی و تفریحی و سفر‌های غیرضروری نمی‌شوید؟ جواب اینهمه مرگ و میر و داغ‌دارشدن‌ها را چگونه می‌خواهید بدهید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

    مدیرمسعول این روزنامه یهودی است خبرش راکسی نمیخواندوقتی برای کنسرت ترکیه تبلیغ میکنید کرونانیست ولی برای اربعین است چشمت رابازکن دولت ملت رابه اجبارنمیفرسته کربلا این خودملت هستندکه باجان ودل میروندوهیچ کس جلودارشان نیست گپ مفت نزنید وهابی وطن فروش نوکرامریکا

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها