مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی اقتصادی حلقه مفقوده در سیاست خارجی ماست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ اگرچه ما در وزارت امور خارجه بخش اقتصادی را داشته‌ایم، اما این بخش عملا فعالیت خاصی نداشته و می‌توان گفت که دیپلماسی اقتصادی حلقه مفقوده بخش سیاست خارجی ماست.

دیپلماسی اقتصادی حلقه مفقوده در سیاست خارجی ماست
کد خبر: 512173
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر فعال شدن بخش اقتصادی حوزه سیاست خارجی گفت: دیپلماسی و بخش اقتصادی حلقه مفقوده سیاست خارجی ماست.

به گزارش فارس، وی افزود: اگرچه ما به صورت شکلی بخشی را به عنوان بخش اقتصادی در حوزه سیاست خارجی داریم اما این بخش در سال‌های گذشته فعال نبوده و ما اقدام خاصی را در حوزه اقتصادی در دستگاه دیپلماسی شاهد نبوده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این درحالی است که ما با 15 کشور هم‌مرز هستیم و علاوه بر این، ما قدرت‌های منطقه‌ای همچون روسیه، چین و هند را داریم که می‌توانیم ارتباطات گسترده‌ای با آنها داشته باشیم.

مالکی خاطرنشان کرد: بنده ریاست فراکسیون استان‌های مرزی را در مجلس برعهده دارم، ما در این فراکسیون اقدامات و تلاش‌های زیادی را برای بهره‌گیری از ظرفیت مجلس به منظور گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه داشته‌ایم و آقای امیر عبداللهیان زمانی که در مجلس بودند همکاری‌های خوبی را در این راستا با ما داشتند.

وی افزود: آقای امیر عبداللهیان سفرای کشورهای همسایه را به مجلس دعوت می‌کردند تا با فراکسیون‌های استان‌های مرزی جلساتی را داشته باشند و در این ارتباط همان طور که گفتم تلاش‌های زیادی داشتند.

رئیس فراکسیون استان‌های مرزی در مجلس اظهار داشت: در نشستی که با وزرای صنعت، اقتصاد، کشور، امور خارجه،‌ راه و نفت دولت فعلی در فراکسیون استان‌های مرزی داشتیم بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه تاکید شد و بنا شد تا وزارت امور خارجه بستر لازم را برای توسعه این روابط ایجاد کند.

مالکی خاطرنشان کرد: تمرکز وزارت امور خارجه در سال‌های پیش به برجام باعث شد تا توجه به مسائل اقتصادی کاهش یابد و همین مسأله باعث کم‌رنگ شدن فعالیت‌های اقتصادی وزارت امور خارجه طی سال‌های قبل شد.

وی در پایان گفت: به نظر من رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در نشست اعضای هیات دولت با ایشان آقای رئیسی را مخیر گذاشتند تا پرونده برجام را آنطور که مناسب می‌دانند مورد پیگیری قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها