کد خبر: 511262
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس:

کمیسیون‌ها حق اظهارنظر در خصوص وزرای پیشنهادی را دارند

نایب رئیس مجلس گفت: اگر کمیسیون‌ها حق اظهارنظر در مورد وزرای پیشنهادی را نداشتند ارجاع برنامه‌های آنها به کمیسیون بی‌معنی بود چرا که بخش‌های دیگر نیز می‌توانستند صلاحیت وزرا و انطباق برنامه‌ آنها با اسناد بالادستی را بررسی کند.

کمیسیون‌ها حق اظهارنظر در خصوص وزرای پیشنهادی را دارند
کد خبر: 511262
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد بیان کرد: براساس ماده 202 آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی مجلس صرفا اختیار بررسی صلاحیت فردی، انطباق مدارک وزرای پیشنهادی، بررسی سوابق ارائه شده و همچنین تطبیق برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی را دارد.

به گزارش ایسنا، نماینده قم در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه از روز گذشته شاهد هستیم که برخی از کمیسیون‌ها نظر قطعی در خصوص وزرا می‌دهند. این‌که کمیسیون در گزارش خود اعلام کند یک وزیر مطلوب یا مردود است برخلاف آیین‌نامه می‌باشد و کمیسیون‌ها چنین اجازه‌ای ندارند. این حق صحن مجلس شورای اسلامی است که در خصوص اعتماد به وزرا تصمیم‌گیری کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر امیرآبادی بیان کرد: با احترام ویژه‌ای که برای شما قائل هستم باید بگویم اگر کمیسیون‌ها حق اظهارنظر در مورد وزرای پیشنهادی را نداشتند ارجاع برنامه‌های آنها به کمیسیون بی‌معنی بود چرا که بخش‌های دیگر نیز می‌توانستند صلاحیت وزرا و انطباق برنامه‌ آنها با اسناد بالادستی را بررسی کند. کمیسیون‌ها علاوه بر موارد ذکر شده باید حق اظهارنظر در خصوص وزرای پیشنهادی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها