کد خبر: 510046
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت / روحانی دوستان ایران را فراری داد / قرارداد ایران و چین منعقد شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت و با این نگاه خود، دوستان جمهوری اسلامی ایران را فراری داد اما قطعاً در دولت رئیسی ارتباط ایران با کشورهای دوست و همسو تقویت می‌شود.

دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت / روحانی دوستان ایران را فراری داد / قرارداد ایران و چین منعقد شود
کد خبر: 510046
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت قرارداد 25 ساله ایران و چین، گفت: بین ایران و چین یک تفاهم‌نامه 25 سال منعقد شده اما هنوز تبدیل به قراردادهای اجرایی نشده است.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط به دنبال آن هستند که قراردادهای اجرایی این تفاهم‌نامه 25 ساله را تهیه و زمینه انعقاد آن را هموار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قراردادهای همکاری بین ایران و چین منعقد می‌شود، تصریح کرد: زمان تهیه قراردادهای اجرایی تفاهم‌نامه بین ایران و چین به اراده دولت جدید بستگی دارد.

نماینده قم در مجلس با بیان اینکه مجلس از دولت مطالبه خواهد کرد که در این زمینه تسریع شود، گفت: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت و با این نگاه خود، دوستان جمهوری اسلامی ایران را فراری داد اما قطعاً در دولت رئیسی ارتباط ایران با کشورهای دوست و همسو تقویت می‌شود.

ذوالنوری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های بی تاثیر کردن تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ما با قدرت‌های بزرگ و همسو ارتباط بلندمدت داشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود که در دولت رئیسی الگوی ارتباط و انعقاد سند همکاری بلندمدت با چین، با روسیه هم برقرار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها