محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

حجب و حیای خاتمی اجازه نمی‌دهد مانند احمدی‌نژاد باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دیگرانی همچون آقای خاتمی اقتضاعاتی دارند و آن‌طور که از آقای احمدی‌نژاد و دولتش حمایت کردند مورد حمایت نبود. آقای خاتمی هم می‌توانست این گونه عمل کند اما آن حجب و حیایی که داشت و شخصیت اجتماعی‌اش ایجاب نمی‌کند که موضعی بگیرد.

حجب و حیای خاتمی اجازه نمی‌دهد مانند احمدی‌نژاد باشد
کد خبر: 506400
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت السلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی درباره نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نقدهایی که به جریان اصلاحات پس از این انتخابات شد، گفت: همیشه اوضاع سیاسی کشور یکنواخت نبوده است؛ بعد از پیروزی انقلاب و هنگامی که دولت موقت تشکیل شد و بعد هم دولت دائم شکل گرفت و سپس مجلس قانونی روی کار آمد، هرکدام از روسای جمهور که روی کار آمدند از داستان بنی‌صدر و شهید رجایی گرفته تا بعد از آن که مقام معظم رهبری ریاست جمهوری را بر عهده گرفتند یا دوره‌های آیت الله هاشمی، آقای خاتمی، آقای احمدی نژاد و روحانی نگاه کنیم شرایط نشان‌دهنده این است که در هر دوره یک جبهه‌ای اقتدار دارد.

به گزارش ایلنا، این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که 4 سال می‌گذرد، تعدادی از کسانی که شرایط رأی نداشتند مانند رأی اولی‌ها این شرایط را پیدا می‌کنند که پای صندوق‌های رأی بیایند. دولت‌ها هم که غالباً در کشور ما دو دوره‌ای هستند و این 8 سال زمان کمی نیست چراکه تحولات سیاسی در کشور ایجاد می‌شود که به واسطه آن‌ها توقعات و خواسته‌های مردم مرتباً شکلش عوض می‌شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی همانطور که خودشان گفتند اصلاح‌طلب نبود و از جریان اصولگرا بود اما از آنجایی که مرحوم هاشمی رفسنجانی از ایشان حمایت کردند و دوستان، همفکران همسو و هماهنگ و همراه با ایشان از آقای روحانی حمایت کردند، دولت وی 2 دوره تشکیل شد که با مشکلات عدیده تحریم و داستان‌های بعدی که این اواخر هم کرونا آمد روبه‌رو شد.

هر دولتی خودش باید پاسخگو عملکردش باشد

اشرفی اصفهانی با اشاره به این‌که دولت‌های یازدهم و دوازدهم باتوجه به شرایطی که وجود داشت توفیقاتی که مورد انتظار بود را حاصل نکردند، اظهار داشت: هنگامی که دولت آقای روحانی آنچنان که باید و شاید موفق نشد این اتفاقات رخ داده را به دلیل آن‌که جریان اصلاح‌طلب از وی حمایت کرده بودند به پای این جریان گذاشتند در صورتی که این مسائل به پای اصلاح‌‌طلبان نیست؛ چراکه هر دولتی خودش باید پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: اگر کسانی از آقای روحانی حمایت کردند به این دلیل بود که آقای هاشمی و مقام معظم رهبری ایشان را قبول داشته و دارند؛ حال آنکه رئیس‌جمهور سلیقه خاص خودش را دارد و آن طور که مردم انتظار داشتند، ایشان موفق نشد و خواست و مطالبات مردم تامین نشد و شاید بتوان گفت عده‌ای که در این دوره از انتخابات شرکت نکردند و رأی ندادند، به حساب همین مشکلات اقتصادی بود که پای روحانی نوشتند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد : البته یک عده هم که در این دوره از انتخابات شرکت نکردند پاسخ‌شان این بود که مگر قبلی‌ها چه کرده‌اند که بعدی‌ها بخواهند انجام دهند .

وی ادامه داد: باتوجه به شرایطی که وجود داشت کسی انتظار نداشت این مقدار هم به پای صندوق‌های رأی بیایند؛ زیرا تبلیغاتی که دشمن علیه نظام، انقلاب و عملکرد دولت انجام می‌داد باعث شده بود خیلی هم انتظار نداشته باشیم مردم بیایند که الحمدالله آمدند رأی خوبی هم دادند و پاسخ محکمی هم به دشمنان دادند و آن‌ها را از این راه مایوس کردند که بخواهند ضربه‌ای به نظام وارد کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات برگزار و به هر حال توفقیاتی هم حاصل شد؛ منتها آن طوری که مردم و جریانات اصلاحات و اصولگراها می‌خواستند نشد، به صورتی که هر دو جریان هم خودشان این موضوع را قبول دارند این‌که یک عده‌ای بیایند و بگویند فقط ما هستیم که درست نیست زیرا آنچه که رخ داد نه پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود و نه اصولگرایان. اگر موفقیتی بود به حساب هر دو نوشته می‌شود؛ اگر هم نبود بازهم به حساب هر دو نوشته می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جریان اصلاحات برای بازنگری و بازتولید گفتمانش در بدنه اجتماعی خودش چه راهکاری را باید به کار گیرد زیرا نقدی که امروز به این جریان می‌شود این است که می‌گویند همراه با نیازها و مطالبات مردم نیست و برخی‌ها در این جریان می‌خواهند به هر طریقی که ممکن است در قدرت بمانند و حاکمیت به آن‌ها مهلت بدهد که این هم با روحیه اصلاح‌طلبی سازگار نیست، گفت: قضاوت‌های نابجایی صورت گرفته است، و این‌که بخواهیم با این گفتمان قضاوت‌ها را انجام دهیم، درست نیست.

حجب و حیای خاتمی اجازه نمی‌دهد مانند احمدی‌نژاد باشد

این فعال سیاسی یادآور شد: مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی یک سرمایه عظیمی برای کشور بود که متاسفانه از دست رفت چراکه آقای هاشمی این‌گونه نبود که یک جانبه عمل کند بلکه به صورتی اقدام می‌کرد که هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب ایشان را قبول داشتند و احترام قابلی داشتند؛ حال دیگرانی همچون آقای خاتمی اقتضاعاتی دارند و آن‌طور که از آقای احمدی‌نژاد و دولتش حمایت کردند مورد حمایت نبود که اتفاقا هم مشاهده کردیم که درست عکس قضایا عمل می‌کند و تفرقه‌انگیزی انجام می‌دهد او حتی اصول را زیر سوال برد و افراط و تفریط انجام داد در صورتی که اگر کسی آدم متدین و باتقوایی باشد اینطور عمل نمی‌کند، آقای خاتمی هم می‌توانست این گونه عمل کند اما آن حجب و حیایی که داشت و شخصیت اجتماعی‌اش ایجاب نمی‌کند که موضعی بگیرد.

وی ادامه داد: هر شخصی باید مصلحت اسلام، انقلاب، خون شهدا و حرمت امام و رهبری را حفظ کند نباید اتفاقی بیفتد که دشمن به ما بخندد، چراکه اگر خدایی ناکرده اتفاقی برای نظام و انقلاب بیفتد« نه از تاک نشان می‌ماند و نه از تاک نشان» همه خواهیم رفت چرا که همه سوار یک کشتی هستیم.

اشرفی اصفهانی با بیان این که نباید منفعت شخصی مدنظر اشخاص باشد، گفت: به این دولت‌هایی که آمدند و رفتند، نگاه کنید از مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی، مهندس موسوی و سایر آقایانی رئیس‌جمهور بودند امروز خودشان یا وزرای شان کجا هستند؟ امروز ما خبر نداریم که برخی از این‌ها در قید حیات و دنیا هستند یا خیر؟ آیا کنار رفته‌اند، اگر کنار کشیده‌اند چرا دست به چنین کاری زده‌اند؟ بنابراین اگر کسی برای مردم، ارزش‌ها و حفظ نظام خدمت کند نباید به حساب منفعت شخصی قدم بردارد باید منافع ملی، کشور و مردم را در نظر بگیرد.

وی گفت: آن زمانی که امام بودند نه اصلاح‌طلب بود و نه اصولگرا، آمدند چپ و راست درست کردند بعدها این اسم‌ها را روی‌شان گذاشتند که این ها بازی‌های سیاسی هستند در صورتی که باید منافع اسلام، کشور، حکومت و نظام جمهوری اسلامی و همین طور جایگاهی که مردم دارند، حفظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها