کد خبر: 502980
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۴:۵۶:۴۷
| |

جلال میرزایی، نماینده ادوار مجلس:

رییسی باید کابینه اصولگرایی تشکیل دهد / نباید انتظار تشکیل کابینه فراجناحی از رییسی داشت

نماینده ادوار مجلس گفت: نباید انتظار تشکیل کابینه فراجناحی از سیدابراهیم رییسی داشت. در پیروزی سید ابراهیم رییسی جریان اصولگرایی از وی حمایت کرده‌اند برای اینکه این جریان بتواند پاسخگوی مسوولیت خود باشد باید کابینه اصولگرایی تشکیل دهد.

رییسی باید کابینه اصولگرایی تشکیل دهد / نباید انتظار تشکیل کابینه فراجناحی از رییسی داشت
کد خبر: 502980
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۴:۵۶:۴۷

اعتمادآنلاین| نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه نباید انتظار تشکیل کابینه فراجناحی از سیدابراهیم رییسی داشت، گفت: در پیروزی سید ابراهیم رییسی جریان اصولگرایی از وی حمایت کرده‌اند برای اینکه این جریان بتواند پاسخگوی مسوولیت خود باشد باید کابینه اصولگرایی تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا، «جلال میرزایی» تورم، نوسانات بورس، کاهش قدرت خرید مردم، گسترش فقر، بحران بیکاری، کاهش صادرات نفت، بحران در روابط خارجی و کاهش حجم مبادلات اقتصادی را از چالشهای پیش روی دولت عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم باید برای برون رفت از بحران خشکسالی، کرونا، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و برخی ادارات هم تلاش کند.

این فعال سیاسی درباره ترکیب احتمالی کابینه دولت رییسی اظهار کرد: توقعی نیست که رییس جمهوری منتخب کابینه‌ای فراجناحی تشکیل دهد، زیرا پایگاه اجتماعی سید ابراهیم رییسی مشخص بوده و جریان اصولگرا از وی حمایت کرده است برای اینکه این جریان بتواند پاسخگوی مسوولیتی که بر عهده گرفته، باشد، رییسی ترجیحا باید یک کابینه اصولگرا تشکیل دهد و از افراد شایسته و متخصص اصولگرادر کابینه خود استفاده کند.

میرزایی تصریح کرد:ما به عنوان اصلاح طلب نمی‌توانیم در پوشش تشکیل دولت فراجناحی به دنبال سهم خواهی در دولت آینده باشیم. چرا که این وضعیت باعث می‌شود که تکلیف مردم در عرصه رقابتهای انتخاباتی روشن و مشخص نباشد. در واقع اگر ما رقابت را به رسمیت می شناسیم باید جریان پیروز، دولت را تشکیل دهد.

وی در ادامه درباره ارتباط سیاست خارجی و اقتصاد اظهار کرد: اقتصاد پویا و قوی باعث ارتقای وجهه ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی می‌شو و به دیپلمات‌های ما برای تامین منافع ملی کمک می‌کند و به همان نسبت، مسائل بین المللی هم بر اقتصاد تاثیر می گذارد و این مسائل از بدیهیات سیاست خارجی است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در نهایت دولت آینده بعد از 6 ماه و زمانی که از فضای رقابتهای انتخاباتی بیرون آمد تاثیر سیاست خارجی بر اقتصاد و ارتباط تنگاتنگ این دو موضوع را متوجه می شود و از این جهت مسلما در برخی نگرش‌ها دولت تغییر ایجاد می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت رییسی از حمایت نهادها و قوای دیگر برخوردار است، گفت: امیدوارم دولت سیزدهم بتواند با این حمایت‌ها گام مثبتی در حل مشکلات معیشتی مردم بردارد این تاثیر مثبتی بر فضای کسب و کار می‌گذارد.

میرزایی با بیان اینکه همگرایی بین قوای سه گانه و نهادها تاثیر مقبتی بر فضای اقتصاد و کسب و کار می گذارد،‌ تاکید کرد: امیدوارم دولت از این فرصت استفاده کرده و با اتخاذ تصمیمات درست بتواند اعتماد عمومی را جلب کند و این اعتماد می‌تواند پشتوانه ای برای قدم های بعدی دولت باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم افزود: انتظار می رود دولت بتواند از فرصت همراهی و یکدستی دولت و مجلس نهایت استفاده را داشته باشد در عین حال تنها نگرانی در این زمینه تضعیف نظارت قوه مقننه بر مجریه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی یادآور شد: در عین حال اگر در ترکیب کابینه رییسی، مطالبات طیف مجلس برآورده نشود، شاهد شکل گیری رقابت بین طیف رییسی و قالیباف خواهیم بود اتفاقی که در جریان اصلاح طلبی هم سابقه داشته است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به عنوان جریان اصلاح طلبی نباید انتظار داشته باشیم که رییسی کابینه فراجناحی تشکیل دهد و این اشتباه است.سیدابراهیم رییسی باید با تشکیل کابینه برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارد زیرا زندگی شخصی همه ما تابع رویکردها و تصمیمات دولت است.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها