کد خبر: 502789
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۰۶:۵۱:۳۴
| |

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی:

تقویت روابط با کشورهای همسایه اولویت دولت سیزدهم باشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی در وهله اول باید روابط با کشورهای همسایه و بعد کشورهایی که می توانند مناسبات خوب با جمهوری اسلامی داشته باشند را پیگیری کند.

تقویت روابط با کشورهای همسایه اولویت دولت سیزدهم باشد
کد خبر: 502789
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۰۶:۵۱:۳۴

اعتمادآنلاین| یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید دولت آینده تقویت روابط با کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، شهریار حیدری در توضیح اولویت های دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: باید دولت آینده برنامه مشخصی در عرصه سیاست خارجی داشته باشد. در حال حاضر روابط ما با برخی از کشورها خوب است و با برخی دیگر مناسب نیست. لذا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره روابط با کشورهای همسایه باید چاره اندیشی صورت گیرد تا از طریق تشکیل گروه های منطقه ای روابط با کشورهای همسایه هم تقویت شود.

حیدری توضیح داد: در این راستا اگر نگرانی درباره روابط وجود دارد با گفت وگو و مذاکره حل شده، چون روابط با کشورهای دیگر تاثیر مستقیمی در عرصه سیاست خارجی دارد. ضمن اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات بوده و بدون ارتباط با کشورهای دیگر چرخه اقتصاد تکمیل نمی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع بندی اظهار کرد: هر چه روابط با کشورهای خارجی و نهادهای بین المللی قوی تر باشد به نفع منافع ملی کشورمان است. البته برخی کشورهای قدرتمند مثل چین و یا کشورهایی همچون هند می توانند روابط مناسبی با کشور ما داشته باشند.

حیدری همچنین اظهار کرد: باید قدرت جمهوری اسلامی در نهادهای بین المللی تعریف شده و اثرگذار باشد، بنابراین می توان گفت که دولت آقای رئیسی در وهله اول باید روابط با کشورهای همسایه و بعد کشورهایی که می توانند مناسبات خوب با جمهوری اسلامی داشته باشند را پیگیری کند. همچنین لازم است در نهادهای بین المللی جایگاه ایران به گونه ای مشخص شده که اثرگذار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها