کد خبر: 498215
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

سیدحسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

از شایستگان در دولت استفاده شود

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بناست آقای رئیسی واقعاً دولت شایسته و غیر حزبی تشکیل بدهد و در یک کلمه دولت شایسته‌سالار داشته باشد، باید از افراد شایسته استفاده کند؛ خواه این شایستگان برادر رئیس‌جمهور باشند، خواه از کسانی باشند که زمانی مخالف بودند و حالا دوستان او هستند.

از شایستگان در دولت استفاده شود
کد خبر: 498215
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بناست آقای رئیسی دولت شایسته و غیرحزبی تشکیل بدهد، باید از افراد شایسته در دولت خود استفاده کند.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب کشورمان گفت: اگر بناست آقای رئیسی واقعاً دولت شایسته و غیر حزبی تشکیل بدهد و در یک کلمه دولت شایسته‌سالار داشته باشد، باید از افراد شایسته استفاده کند؛ خواه این شایستگان برادر رئیس‌جمهور باشند، خواه از کسانی باشند که زمانی مخالف بودند و حالا دوستان او هستند. آن فرد باید کسی باشد که بتواند کار کند.

وی با تاکید بر اینکه شایسته سالاری یعنی از هرکس در سر جای خود استفاده کردن، اظهار داشت: کسی که می‌تواند در حوزه مسکن کار کند را نباید در حوزه بهداشت از او استفاده کنند. هرکسی را سر جای خود گذاشتن مهم است.

دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در نهج البلاغه آمده است اگر کسی خودش را در جایگاهی قرار بدهد که شایسته آن نیست، مورد لعنت خدا قرار گرفته است؛ خواه در ریاست باشد یا امور مردم.

موسوی تبریزی با بیان اینکه در مسائل امور مردم، اصل بر امانت است، تاکید کرد: خرج کردن مال مردم، امانت است و حساب و کتاب خاصی دارد ولو اینکه آقای رئیسی در قوه قضائیه حدود 30 - 40 سال خدمت کرده و زحمت کشیده است.

وی گفت: من خودم آقای رئیسی را از نزدیک می‌شناسم و حکم دادستانی اول ایشان در کرج را خودم صادر کردم. من آن زمان دادستان‌کل انقلاب بودم. در زمانی که ایشان دادستان کرج بود بسیار خوب کار می‌کرد. همچنین ایشان در بازرسی کل کشور، دیوان عدالت و جاهای مختلف قوه قضائیه کار کرده است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: ایشان با مسئولیت، مدیریت و کار آشناست و دعا می‌کنیم که بتواند آنچه که رضایت پروردگار است و واقعاً خواسته مردم است، خواه کسی که رأی داده و خواه کسی که رأی نداده است، توجه کند تا آینده و آبروی مملکت حفظ شود. به خصوص که اگر این شایستگی به دست یک روحانی سید اولاد پیغمبر اتفاق بیفتد، می‌تواند افتخاری باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها