قدردانی تعدادی از نمایندگان از جلیلی و زاکانی

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کناره گیری جلیلی و زاکانی دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رییسی قدردانی کردند.

قدردانی تعدادی از نمایندگان از جلیلی و زاکانی
کد خبر: 496430
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته و در آخرین روز مهلت تبلیغات کاندیداها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی دو نامزد احراز صلاحیت شده از ادامه رقابت ها کناره گیری کردند.

به گزارش ایسنا، دنبال این تصمیم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر از این اقدام تشکر و قدردانی کردند که در زیر می خوانید؛

علی بابایی کارنامی نماینده ساری نوشت: «برادران گرامی ما آقایان زاکانی و جلیلی با ایثار امروز خود حقیقت حضور در صحنه را به نمایش گذاشتند. این فداکاری در سابقه انقلابی این عزیزان ماندگار و به امید خدا در دولت آینده همه از برکات آن برخوردار خواهند شد.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در دو توییت جداگانه نوشت: «برادر ارزشی جناب آقای دکتر ⁧‫جلیلی‬⁩، تصمیم مسئولانه، مدبرانه و انقلابی شما باعث خنثی سازی کید دشمنان و تقویت جریان اصیل انقلابی شد. غیر از این از بزرگ مردی چون شما انتظار نمی‌رفت.

برادر انقلابی جناب آقای دکتر زاکانی، شما مدتهاست از منیت‌های نفسانی عبور کردید، بار دیگر نگاه بلند و تفکر مستحکم خود در دفاع از انقلاب، رهبری و مردم را نشان دادید، یقینا محبوب قلوب دلسوزان انقلاب و رهبری بودید و این محبوبیت دو صد چندان شد.»

مهرداد ویس کرمی نیز در دو توییت جداگانه ای نوشت: «با انصراف جناب دکتر ⁧‫جلیلی‬⁩، گفتمان انقلابی به وحدت و همدلی بیشتری رسید. به نظر بنده دکتر جلیلی مصداق رجل خود ساخته سیاسی و برنده اصلی تقوا و اخلاق سیاسی در مناظرات انتخاباتی امسال بود.

آفرین به برادر عزیزم جناب دکتر زاکانی؛

از سر ⁧‫غیرت‬⁩ به کمک گفتمان انقلاب آمد؛

با ⁧‫شجاعت‬⁩، اعتماد به نفس و جدال احسن، در مناظره ها جریان غربگرا را ذلیل کرد؛

با ⁧‫بصیرت‬⁩، دشمن شناسی و ایثارگری، برای یاری نامزد اصلح به رسالت تاریخی خود عمل کرد.»

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران هم در دو توییت جداگانه گفت: « به برادر و همکار عزیزم، آقای دکتر ⁧‫زاکانی‬⁩ خسته نباشید و خدا قوت می گویم. ایشان در ایام تبلیغات انتخابات، زبان گویای جبههٔ انقلاب بودند. ان شاءالله خداوند متعال به پاس این فداکاری عزت ایشان را روزافزون فرماید.

خدا قوت به دکتر جلیلی عزیز و همه جوانانی که در کنار ایشان، مشغول جهاد بودند و امروز، جهاد کبیرشان حسن ختام فعالیت با نشاط انقلابی‌شان شد. ان شاءالله شیرینی این فداکاری مخلصانه با تحقق مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران و انتخاب ⁧‫ابراهیم رئیسی‬⁩ دوچندان خواهد شد.»

علی حدادی نماینده طالقان نیز با سه هشتگ "رای ما رییسی "،" جلیلی" و " زاکانی " نوشت :«فرزندان انقلاب نشان دادند که در عمل نیز پاکار انقلابند و تنها برای اعتلای آن تلاش می کنند؛ چون دیده بانی صحنه را رصد می کنند و دوست و دشمن را تمیز می دهند نه تشنه قدرتند و نه اسیر منیّت! و در بزنگاه ها، نفس را به پای آرمانهاشان ذبح خواهند کرد.»

همچنین علی نیکزاد نایب رییس مجلس گفت: «برادران عزیزم آقایان ⁧‫زاکانی‬⁩ و ⁧‫جلیلی‬⁩ بعد از آنکه نشان دادند برای اداره کشور برنامه دارند، برای تشکیل یک ⁧‫دولت انقلابی‬⁩ با پشتوانه بالای مردمی از نامزدی در انتخابات انصراف دادند. عزم همگانی برای تشکیل یک دولت در تراز مردم و انقلاب جزم است.»

زهره الهیان نماینده تهران هم در دو توییت جداگانه این طور بیان کرد: «‏جلیلی از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمد.
زاکانی سرباز ولایت، کاندیدای شهادت.»

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان اظهار کرد: « دکتر ⁧‫زاکانی‬⁩ مرد ایثار و عمل به تکلیف است، از دوران دفاع مقدس و فتنه و انحراف تا کارزار مبارزه با مفسدان اقتصادی به تکلیف خود عمل کرده است. در این انتخابات هم از ابتدا تا کنون فداکارانه به تکلیف خود عمل کرد.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت نیز نوشت: «اقدام برادر بزرگوارم دکتر زاکانی مصداق بارز انفاق فی سبیل الله بود. این حرکت نه انصراف از ادامه مسیر که همراه شدن با صراط مستقیم انقلاب و تداوم همان روحیه ایثاری است که از رزمندگان دفاع مقدس سراغ داریم.»

فاطمه قاسم پور نماینده تهران گفت: « تصمیم مسئولانه و شجاعانه دکتر ⁧‫زاکانی‬⁩ در انصراف از ادامه رقابت به نفع ⁧‫آیت الله رییسی‬⁩ همانقدر اهمیت دارد که ورودش به انتخابات و افشای نقشه غربگرایان برای تداوم پنهان دولت روحانی.

از شخصیتی انقلابی چون دکتر زاکانی غیر از این هم انتظاری نبود الگویی برای جوانان انقلابی و مومن.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها