عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به «اعتمادآنلاین»:

در موقعیت مناسبی ویدئوی جلسه بررسی صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را منتشر می‌کنیم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در جریان نشست خبری خود در مورد حواشی صحبت‌های مصلحی درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی گفت: طبق قانون مراجع مختلف گزارش‌ها را برای شورای نگهبان ارسال می‌کنند، اما این گزارش‌ها فقط جنبه کارشناسی دارد و ان‌شاءالله در یک موقعیت مناسب ویدئوی آن جلسه را هم منتشر خواهیم کرد.

در موقعیت مناسبی ویدئوی جلسه بررسی صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را منتشر می‌کنیم
کد خبر: 496418
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست خبری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در جریان نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های آقای مصلحی وزیر اطلاعات سابق و تاکید به اینکه «من اعضای شورای نگهبان را ترغیب به رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کردم» و با توجه به درخواست‌های افکار عمومی و فضای سیاسی آیا شورای نگهبان آمادگی انتشار ویدئوی جلسه بررسی صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را دارد یا نه، گفت: طبق قانون مراجع مختلف گزارش‌ها را برای شورای نگهبان ارسال می‌کنند، اما این گزارش‌ها فقط جنبه کارشناسی دارد و اعضای شورای شورای نگهبان باید از صحت آنها اطمینان داشته باشند تا بتوانند آنها را ملاک استفاده قرار دهند. برخی مواقع بوده که گزارش‌ها درست نبوده و شورای نگهبان هم آنها را ملاک قرار نداده است.

وی افزود: درباره موضوع خاصی که مطرح کردید فکر می کنم که تا به حال روشن شده باشد. خود ایشان اعلام کردند که من این حرف را نزدم و دو نفر از اعضای شورای نگهبان هم که آن زمان در جلسه حضور داشتند این موضوع را تکذیب کردند و چنین مطلبی نبود. دیروز هم من با یک نفر دیگر از اعضای شورای نگهبان این جلسه را نشستیم و دیدیم و چنین چیزی وجود نداشته است.

کدخدایی در پایان گفت: ان‌شاءالله در یک موقعیت مناسب ویدئوی آن جلسه را هم منتشر خواهیم کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها