کد خبر: 496106
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۴۱:۰۰
| |

مقایسه عجیب جنگ صفین با انتخابات 1400 توسط روزنامه کیهان

یادداشت ها و رفتارهای افراط‌گونه روزنامه کیهان تمامی ندارد. کیهان در یادداشتی در روزنامه خود انتخابات 1400 در ایران را به جنگ صفین تشبیه کرده است.

مقایسه عجیب جنگ صفین با انتخابات 1400 توسط روزنامه کیهان
کد خبر: 496106
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه کیهان رد یادداشتی عجیب جنگ صفین را با انتخابات 1400 مقایسه کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، کیهان در یادداشت خود آورده است: از جمله اموری که در فرآیند جنگ نرم مورد توجه واقع می‌شود، تضعیف از طریق تزریق تفرقه در جامعه هواداران و حامیان حریف است.

ایجاد و القاء وجود تضاد و تفرقه در جبهه رقیب باعث عدم انسجام و یکپارچگی شده و رقیب را مشغول مشکلات درونی جامعه حامیان خود می‌کند و از این طریق از اقتدار و انرژی آن کاسته و قدرتش فرسوده می‌شود. ایجاد تفرقه و تضاد موجب ایجاد «گسست» شده و در جامعه‌ای که به لحاظ طبیعی این گسست‌ها وجود داشته باشند، تقویت می‌شوند؛ از قبیل گسست قومیت، مذهب، دین، جنسیت، زبان، نژاد و...


مهم‌ترین هدف این تاکتیک، ایجاد گسست بین مردم و نظام سیاسی است که باعث تزلزل و تنزل اعتماد عمومی مردم و مقبولیت و پذیرش رژیم سیاسی می‌شود. اشعث‌بن‌قیس در جنگ صفین جزو سپاه حضرت علی‌(ع) بود. اما او به عنوان نفوذی و فعال در جهت اهداف معاویه در میان سپاهیان حضور داشت. ماموریت او تحریک و تشجیع مردم به حکمیت و تحذیر آنان از جنگ با معاویه بود. او درشهادت امام‌(ع) نقش داشت.
مورد دیگر عبیدالله‌بن‌عباس برادرکوچک‌تر عبدالله‌بن‌عباس عموزاده رسول‌ اکرم(ص) و امام علی‌(ص) و والی یمن در زمان حضرت بود. او از فرماندهان ارشد امام حسن‌(ع) بود. معاویه با یک میلیون درهم او را فریفت که با 8 هزار نفر از سپاهیانش به معاویه پیوست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها