کد خبر: 492681
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۲:۳۲:۵۵
| |

عزیزیان نماینده ستاد مهرعلیزاده بیان کرد:

مهرعلیزاده در پی احیای دولت سوم خاتمی

حمید عزیزیان، نماینده ستاد محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه نامزد مورد نظرش از جانب گفتمان اصلاح‌طلبی به طرح برنامه‌های خود پرداخته است، گفت: آقای مهرعلیزاده دنباله روی دولت سوم خاتمی است.

مهرعلیزاده در پی احیای دولت سوم خاتمی
کد خبر: 492681
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۲:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| نماینده ستاد مهرعلیزاده با اعلام اینکه اصلاح طلبی هنوز موضع مشخصی نسبت به این نامزد انتخابات1400 اتخاذ نکرده است، گفت: آقای مهرعلیزاده دنباله روی دولت سوم خاتمی است.

به گزارش ایسنا، حمید عزیزیان، نماینده ستادمحسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه نامزد مورد نظرش از جانب گفتمان اصلاح‌طلبی به طرح برنامه‌های خود پرداخته است، گفت: مفهوم کنونی از مشارکت مردم گرایشی مدرن دارد و به حقوق شهروندی، تناسب میان اختیار و پاسخگویی و... ارتباط دارد.

وی در گفتگو با برنامه "سدید"، با اشاره به گفتمان اصلاح طلبی گفت: نگاه پدرسالارانه نیز مطرح است که می‌گوید هرکه به ما نزدیک‌تر و مقرب‌تر است، تملق بیشتری گفته و شایسته‌ی حضور در مشارکت است.

عزیزیان ورود به دوران مدرن را همراه با اقتدار دولت و منابع رانتی دانست که موجب جدایی دولت از جامعه شده است و افزود: در اینجا مردم روستایی و فقیر را مقابل شهرنشینان قرار می‌دهند که بر اثر ایدئولوژی‌های کذب شکل می‌گیرد.

وی قدرت فعلی در کشور را رانتی خواند و تصریح کرد: اگر کاندیداها برای مقابله با دوگانگی‌های پوششی برنامه‌ای داشته باشند، می‌توان گفت برنامه‌ها واقعی بوده و مشارکت را افزایش می‌دهد.

عزیزیان گسترش جامعه مدنی، حقوق و آزادی‌های فردی، حکومتی شفاف و پاسخگو و انتخاب‌های آزاد و منصفانه را به عنوان چند مولفه نوشتاری در گفتمان اصلاح طلبی معرفی کرد و افزود: اگر رانت‌زدایی از قدرت انجام شود، زمینه واقعی برای مشارکت فراهم خواهد شد.

وی اصلاح ساختار بودجه را از اصلی‌ترین رویکردهای مهرعلیزاده در برنامه اعلامی دانست و افزود: یارانه‌های پنهان و اقتصاد دستوری باعث شده فضای رقابتی شکل نگیرد و قدرت به جایی رود که تلاش و رقابتی در راستای حذف دیگری شکل گیرد.

به گفته عزیزیان اگر چنین روندی اصلاح نشود، فقرای بیشتری در مقابل روستاییان قرار می‌گیرند و ایدئولوژی‌های کاذب نمود می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه که آیا جبهه اصلاحات موضعی شفاف در قبال کاندیداتوری "مهرعلیزاده" اتخاذ کرده است یا خیر، گفت: ایشان یک اصلاح طلب سابقه دار هستند ولی هنوز [چیزی] اعلام نشده است.

عزیزیان خطرنشان کرد: آقای دکتر مهرعلیزاده با این گفتمان به انتخابات ریاست جمهوری ورود کرده‌اند.

وی معتقد است گفتمان اجاره‌ای -رحم اجاره ای- که به روحانی اطلاق می‌شود، بدین منظور شکل گرفت تا گفتمان دولت خاتمی را بپوشانند و اصلاح طلبان ادعای دنباله روی از دولت سوم آقای خاتمی هستند.

عزیزیان افزود: آقای احمدی نژاد با شور و حرارت از کولبران و نیشکرکاران بحث کردند ولی نتیجه آن وام‌های 500 میلیونی شد که مشخص نیست از چه محلی قرار است پرداخت شود.

نماینده ستاد مهرعلیزاده همچنین به رویکردهای اقتصادی این نامزد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دکتر مهرعلیزاده معتقد است سخن گفتن در باب شفافیت راحت است ولی وقتی قرار است در کف میدان کار را اجرایی کنیم، با خانواده سه میلیونی اصناف طرف هستیم.

عزیزیان با اعلام اینکه نمی‌توان یک شبه یارانه مردم را قطع کرد، در پاسخ به دیگر مهمان برنامه که گفت 42 سال درپی اتفاق "یک شبه" هستند، اظهار کرد: کسانی که گوینده این مطلب هستند باید پاسخ آن را بدهند.

وی ادامه داد: آقای مهرعلیزاده می‌گوید وقتی ساختار از ابتدا اصلاح نشود، در کف میدان با اعتراضاتی شبیه سال 98 روبه رو خواهیم شد.

به گفته عزیزیان نظام شفاف با شعبده بازی و سرکشی به حساب‌های مردم قابل اجرا نیست و لذا دولت باید رانت زدایی از بودجه را آغاز کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها