موسوی لارگانی: هر یک دقیقه مجلس میلیاردها تومان هزینه دارد

یک نماینده مجلس گفت: نمایندگان باید طرح کارشناسی شده به هیئت رئیسه تقدیم کنند و با مرکز پژوهش ها و معاونت نظارت و معاونت قوانین مشورت لازم را داشته باشند و طرحی را که ضرورت دارد را ارائه دهند زیرا هر یک دقیقه مجلس میلیاردها تومان هزینه دارد.

موسوی لارگانی: هر یک دقیقه مجلس میلیاردها تومان هزینه دارد
کد خبر: 491893
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس در رابطه با "اولویت قرار گرفتن لوایح دولت در مجلس طبق تاکید رهبری و تعدد طرح های نمایندگان در مجلس" گفت: با توجه به آنکه صندلی 4 هیئت رئیسه مجلس یازدهم در اختیار من قرار داشت و اعلام طرح ها و لوایح دولت را عهده دار بودم، هیچ لایحه ای را در طی این مدت از قلم نینداختم، همه لوایح دولت را که به صورت عادی می بایست اعلام وصول می شده را انجام داده ام، یک فوریت و یا دو فوریت لوایح از وظایف امیر آبادی فراهانی بود و از انها اطلاعی ندارم.

به گزارش برنا، اوادامه داد: شش ماهی که در ترکیب هیئت رئیسه فعالیت می کردم حدود 240 -230 طرح را اعلام وصول کردم، حدود 300 طرح اعلام وصول نشده باقی مانده است، مجموعا نمایندگان در طی این مدتی که از آغاز مجلس یازدهم می گذرد 800 طرح را به هیئت رئیسه تقدیم کرده اند که حدود 60 تای آن یک فوریت و یا دوفوریت دارد و مابقی به صورت عادی است. لوایحی که از دولت در طی این مدت اعلام وصول شده به عدد 16 می رسد.

موسوی لارگانی در خصوص لزوم ارائه 800 طرح توسط نمایندگان بیان کرد: بسیاری از طرح هایی که توسط نمایندگان داده شده موازی کاری با دولت بوده است و یا قشر خاصی به نمایندگان فشار وارد کرده اند، همچنین موارد قابل توجهی از طرح های نمایندگان با اصل 75 قانون اساسی مغایرت داشته است. طرح هایی که نمایندگان به هیئت رئیسه تقدیم کرده ‌اند ضرورتی نداشته که مطرح شود.

این عضو اسبق هیئت رئیسه گفت: در طول یک دوره مجلس تعداد جلسات حدودا به 400 جلسه می رسد اگر روزی یک طرح هم بخواهد مطرح شود بازهم این رقم زیادی است، در حالی که بعضی از طرح ها شاید صد ماده داشته باشد و رسیدگی به آن سه هفته وقت مجلس را می گیرد. طرح زیاد ارائه کردن ضرورت ندارد باید به نیازهای کشور توجه شود و طرح ها، در راستای معیشت مردم و اقتصاد کشور باشند.

نماینده فلاورجان مطرح کرد: نمایندگان باید طرح کارشناسی شده به هیئت رئیسه تقدیم کنند و با مرکز پژوهش ها و معاونت نظارت و معاونت قوانین مشورت لازم را داشته باشند و طرحی را که ضرورت دارد را ارائه دهند زیرا هر یک دقیقه مجلس میلیاردها تومان هزینه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها