کد خبر: 489290
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

نرگس محمدی دوباره محکوم شد؛ زندان، شلاق و پرداخت جزای نقدی

یک فعال حقوق بشر را با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان»، «تخریب شیشه‌ها» و «افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح» به تحمل 80 ضربه شلاق، 30 ماه حبس و پرداخت 2 فقره جزای نقدی محکوم کرده است.

نرگس محمدی دوباره محکوم شد؛ زندان، شلاق و پرداخت جزای نقدی
کد خبر: 489290
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نرگس محمدی دوباره با محکومیت مواجه شده است. دستگاه قضایی در حکمی که آن را شعبه 1177 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران صادر کرده، این فعال حقوق بشر را با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام»، «تحصن در دفتر زندان» مربوط به دی‌ماه 98 در اعتراض به کشتار مردم، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» برای پایان دادن به تحصن اعتراضی، «تخریب شیشه‌ها» و «افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح» به تحمل 80 ضربه شلاق، 30 ماه حبس و پرداخت 2 فقره جزای نقدی محکوم کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، این حکم که 29 اردیبهشت‌ماه به نرگس محمدی ابلاغ شده، بابت تحصنی است که اواخر آذرماه 98 به‌همراه برخی از دیگران زندانیان به‌نشانه همدلی با خانواه‌های جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه 98 انجام داد. او که اردیبهشت 94 برای تحمل 10سال حبس در زندان اوین به‌سر می‌برد، به‌دلیل آن تحصن به زندان زنجان منتقل شد و به‌گفته همسرش هنگام انتقال به زندان زنجان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. هر چه بود مدت باقیمانده دوران محکومیت نرگس محمدی در همان زندان زنجان گذشت و او نهایتا مهرماه 99 از زندان زنجان آزاد شد اما مدتی بعد با پرونده‌ای جدید روبرو شد که شاکیاش، چنانچه در برخی رسانه‌ها اعلام شده، ضابط قضایی، وزارت اطلاعات و البته غلامرضا ضیایی، رییس زندان اوین بودند و این اتهامات بهمن‌ماه 98 در زندان زنجان به نرگس محمدی تفهیم شد.

اما او با انتشار ویدیویی در اسفند 99 نسبت به این رویه اعتراض و اعلام کرد که در هیچ مرحله‌ای از رسیدگی به این پرونده شرکت نمی‌کند. او در این ویدیو به جزییاتی مفصل از اتفاقات سوم دی‌ماه 98 در دفتر اوین پرداخت و توضیح داد که هنگام خروج از ساختمان ریاست زندان، مورد ضرب و شتم و تعرض قرار گرفته است. حالا اما او بابت آن اتفاق به زندان و شلاق محکوم شده است.

این فعال حقوق بشر در توضیحاتی پس از صدور حکم اعلام کرد که پس از این حادثه، آثار ضرب و شتم روی بدن او از سوی پزشکی قانونی در زندان زنجان مورد بررسی قرار گرفته که بیش از 23 تا 24 مورد بوده و گزارش مکتوب و تصویری آن به دفتر دادستانی زنجان و تهران ارسال شده است. نرگس محمدی می‌گوید با وجود این، به شکایت او رسیدگی نشده اما به شکایت وزارت اطلاعات و سازمان زندان‌های تهران و رییس زندان (غلامرضا رضایی) علیه او رسیدگی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها