کد خبر: 488067
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۴۶:۱۴
| |

سردار افشار، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری:

بجای فریب افکار عمومی، صداقت حاکم شود / اصلاح‌طلبان را نباید دست‌کم گرفت

یک داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مواظب بود که بجای فریب افکار عمومی، صداقت حاکم شود. فن سیاست‌ورزی می‌طلبد، ضمن تلاش برای پیروزی مواظب بی‌اخلاقی‌ها و جوسازی بود و واقعیت‌ها به دور از فریب افکار عمومی گفته شود.

بجای فریب افکار عمومی، صداقت حاکم شود / اصلاح‌طلبان را نباید دست‌کم گرفت
کد خبر: 488067
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۴۶:۱۴

اعتمادآنلاین| داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان را استاد دوگانه‌سازی توصیف کرد و با بیان اینکه نباید اصلاح‌طلبان را دست کم گرفت، گفت: آنها به جای اینکه برای حل مشکلات مردم اندیشه کنند، به سراغ دوگانه‌ها و دو قطبی‌هایی می‌روند که هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا افشار» روز جمعه درباره تکلیف سبد رای حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: رای و کارهای دولت احمدی‌نژاد مرهون جمعی بود که در عرصه جریان انقلابی و ارزشی کار کرده بودند ولی او همه این بدنه را به نام خودش تمام کرد. نباید زحماتی که همه این افراد کشیدند را نادیده بگیریم.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر جریان انقلابی به وحدت واقعی برسند و هم افزایی داشته باشند، امروز از موقعیت قوی‌تری نسبت به رقیب برخوردار هستند و نظرسنجی‌ها هم این را نشان می‌دهد.

افشار با بیان اینکه موقعیت بهتر اصولگرایان به این معنا نیست که جریان رقیب را دست کم بگیرد، افزود: اصلاح‌طلبان استاد دوگانه‌سازی‌ها هستند که مردم را جهت می‌دهند و به جای اینکه مسائل معیشتی و اقتصادی مردم را مطرح کنند و برای حل مشکلات آنها اندیشه کنند، به سراغ دوگانه‌ها و دو قطبی‌هایی می‌روند که هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد. اما رقیب را نباید دست کم گرفت و باید توجه و دقت خود را بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت، اخلاص و تواضع نسبت به مردم و در راس آن داشتن برنامه‌های امیدآفرین و اثربخش باید در راس برنامه‌های جریان نیروهای انقلاب قرار گیرد. برنامه‌هایی که قابل اجرا باشد و استنباط شعاری از آن نشود. دست نامزدهای جبهه انقلاب از این جنس برنامه‌ها پر است. نیروهای انقلاب به جای تخریب دیگران، بر معرفی برنامه‌های خود متمرکز باشند. به نظر من رویکرد ما باید ایجابی، مثبت و برنامه‌محوری در دستور کار قرار گیرد.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره این شائبه که اصولگرایان از کاهش مشارکت سود می‌برند، اظهار کرد: این ادعای نادرستی است که از سوی جریان رقیب پمپاژ می‌شود. آنها می‌گویند در یک مشارکت حداقلی است که جریان ارزشی برنده می‌شود که اینطور نیست. در سال 84، هشتاد درصد مشارکت داشتند و جریان ارزشی و انقلابی پیروز شد. ممکن است این تقسیم بندی درستی باشد که جمعیتی پای ثابت جریان ارزشی هستند و طیفی از مردم هم همیشه سبد رای رقیب و جمعیت قابل توجهی هم مردد هستند و در حقیقت دنبال پیدا کردن جواب سوالات خود هستند.

افشار ادامه داد: باید مواظب بود که بجای فریب افکار عمومی، صداقت حاکم شود. فن سیاست‌ورزی می‌طلبد، ضمن تلاش برای پیروزی مواظب بی‌اخلاقی‌ها و جوسازی بود و واقعیت‌ها به دور از فریب افکار عمومی گفته شود. در جبهه انقلاب با صداقت و شفافیت می‌توان کاستی‌ها را جبران کرد، به نظرم جریان مردد با این رویکرد به سوی جریان ارزشی جذب می‌شود و اگر مردم به حل مشکلات امید داشته باشند، مشارکت افزایش می‌یابد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها