حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران:

انتخابات 1400| انصراف عارف از کاندیداتوری می تواند عاقلانه باشد/ اصولگرایان نهایتاً یک کاندیدا خواهند داشت

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: دلیل انصراف آقای عارف را باید از خودشان پرسید نمی توان گفت که ثبت نام کردن یا نکردن آقای عارف کار عاقلانه است براساس تجزیه و تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی می تواند عاقلانه باشد

انتخابات 1400| انصراف عارف از کاندیداتوری می تواند عاقلانه باشد/ اصولگرایان نهایتاً یک کاندیدا خواهند داشت
کد خبر: 487755
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دغدغه ردصلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب دست از سر این جریان بر نمی‌دارد، آنهم در شرایطی که چهره های اصلی این جریان بخاطر همین دغدغه وارد گود نشده اند و دیگر کاندیداهایی که در عرصه هستند هم چندان امیدوار به تایید صلاحیت نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران بر این باور است که صرف ثبت نام کاندیداها علامت روشنی نیست و باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان بود. تا مشخص شود چه بخشی از فضای سیاسی ایران را کاندیداهای نهایی می توانند نمایندگی کنند.

از رادیکال‌های اصولگرا تا لیبرال های اصلاح طلب در بین کاندیداها هستند


حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که تحلیل تان درباره نحوه ثبت نام کاندیداها و اینکه قرار است چه انتخاباتی رقم بخورد، چیست؟ گفت: در این ترکیب یک تنوع تقریبا نسبتا وسیعی از رادیکال ترین افراد در اصولگراها تا لیبرال ترین آدمها در اصلاح طلبان به چشم می خورد اما این صرف ثبت نام علامت روشنی نیست.

این چهره سیاسی گفت: ما باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشیم تا ببینیم چه بخشی از فضای سیاسی ایران را کاندیداهای نهایی می توانند نمایندگی کنند؛ در مرحله ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام گسترده بود و تقریبا همه طیف های سیاسی را در بر گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت اصلاح طلبان همین کاندیداهایی بود که به صحنه انتخابات آوردند؟، بیان کرد: به هر حال در مرحله ثبت نام کاندیداها برای انتخابات محدودیتی وجود نداشته است و جمعی از شخصیت های اصلاح طلب توانستند ثبت نام کنند در واقع بعد از اعلام شورای نگهبان معلوم می شود که چه طیف هایی از اصلاح طلبان امکان حضور در انتخابات را دارند.

انصراف عارف از کاندیداتوری می تواند عاقلانه باشد


مرعشی درباره علت انصراف عارف از حضور در انتخابات و اینکه چقدر این تصمیم بخاطر عدم اجماع اصلاح طلبان بر روی او بود، گفت: دلیل انصراف آقای عارف را باید از خودشان پرسید نمی توان گفت که ثبت نام کردن یا نکردن آقای عارف کار عاقلانه است براساس تجزیه و تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی می تواند عاقلانه باشد ولی انصراف آقای عارف ، از ارزش های شخصیتی و علمی‌اش کم نمی کند و دلایل اصلی را باید از خودشان بپرسید.

اصولگرایان نهایتا یک کاندیدا خواهند داشت


سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به سونامی کاندیداتوری در جریان اصولگرا و احتمال قطبی شدن اردوگاه اصولگرا، گفت: این موضوع در جبهه اصولگرایی قابل پیش بینی است و به نظرم اصولگرایان از کرسی های متعددی در مناظره ها استفاده خواهند کرد و نهایتا یک کاندیدا خواهند داشت همچنین در جریان اصلاح طلبان هم از قبل از ثبت نام انتخابات توافقی بین دوستان انجام شد اینکه درواقع اصلاح طلبان هم به یک کاندیدای واحد برسند.

علی لاریجانی مستقل شرکت کرد


مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اجماع بر روی یک کاندیدای بین جریانی وجود دارد؟ بیان کرد: الان هم جناح اصلاح طلب و هم جناح اصولگرا کاندیداهای اختصاصی خودشان را دارند؛ آقای علی لاریجانی هم به صورت ابتدایی کاندیدا هستند در واقع دلیل ندارد که جناح ها از کاندیداهای اختصاصی خودشان حمایت نکنند و این موضوع از شخصیت و اعتبار آقای لاریجانی هم کم نمی کند ولی شخص آقای لاریجانی هم اعلام کردند که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده اند. معتقدم انتخابات و سیاست یک پدیده پویا و سیال است و متناسب با حوادثی که در هفته های آینده رقم خواهد خورد صحنه های نهایی شکل خواهد گرفت.

تحریم انتخابات نظر شخصی فائزه هاشمی بوده نه اصلاحات!


او در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت های برخی اصلاح طلبان مانند فائزه هاشمی درباره تحریم انتخابات به نظرتان بحث تحریم انتخابات را چطور باید مدیریت کرد تا به اسم اصلاح طلبان نوشته نشود؟ گفت: تحریم انتخابات نظر شخصی خانم هاشمی بوده است و نگفته اند نظر اصلاحات است وقتی که ما در حال برگزاری انتخابات هستیم اصلا به تحریم فکر نمی کنیم ما الان همه در صحنه انتخابات فعال هستیم و می خواهیم دست به انتخابات بزنیم بنابراین کسانی که تحریم باشند وارد فعالیت های انتخاباتی نمی شوند چرا که از همان ابتدا می گویند که ما وارد انتخابات نمی شویم و برای کسانی که فعال هستند تحریم مفهومی ندارد.

فقط احمدی‌نژاد انتخابات را تحریم کرده است


سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: تحریم انتخابات توسط گروه های سیاسی وجود ندارد جز آقای احمدی نژاد که اعلام کرده اند اگر تأیید صلاحیت نشود، انتخابات را تحریم می کند. در واقع غیر از آقای احمدی نژاد هیچ گروه سیاسی دیگر چنین حرفی را نگفته است ولی اینکه همه گروهها کاندیدا داشته باشند یا نداشته باشند بسته به ترکیب کاندیداهایی است که از شورای نگهبان عبور می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها