کد خبر: 486182
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۰۷:۴۶:۰۰
| |

جریان اصلاحات از لاریجانی حمایت نمی کند

در مجموعه اصولگرایان سنتی با محوریت جامعه روحانیت مبارز و سایر تشکل‌های سیاسی همراه مثل جامعه اسلامی مهندسین و غیره، پیش‌بینی می‌شود برای حمایت از لاریجانی تلاش کنند. رییسی نیز نامزد بخش دیگری از طیف‌های اصولگرایی هستند.

جریان اصلاحات از لاریجانی حمایت نمی کند
کد خبر: 486182
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۰۷:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن ‌رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادداشتی در خصوص انتخابات نوشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، متن این یادداشت به شرح زیر است:

همزمان با طرح مجدد موضوع احتمال تکرار راهبرد ائتلاف از جانب اصلاح‌طلبان که ظاهرا همان حمایت اصلاحات از آقای لاریجانی است، باید بار دیگر تاکید کنیم که عملا این مساله را منتفی می‌دانم و فکر نمی‌کنم که جریان اصلاحات به چنین تصمیمی برسد.


ضمن اینکه اگر شورای نگهبان واقع‌بینانه و با لحاظ شرایط کشور اعم از وضعیت داخلی و بین‌المللی نگاه کند، برای برون‌رفت از نارضایتی‌های گسترده داخلی امروز و غلبه بر تهدیدهای موجود علیه امنیت ملی خردمندانه‌ترین راه، گشودن عرصه رقابت انتخاباتی است که بهترین مسیر برای افزایش قدرت ملی است؛ به‌واقع چه ایرادی دارد که آقای تاجزاده، حتی آقای احمدی‌نژاد و همه کسانی که در حقیقت شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی را دارند، ورود پیدا کنند و در چارچوب رقابت قانونی و با نشاط هر کدام بتوانند قشری را که نمایندگی می‌کنند، مجاب به حضور پای صندوق رای کنند و با شکستن رکورد حداکثر مشارکت، نمایشی عزتمندانه همچون سال 76 از حضور سرمایه اجتماعی ارایه کرده تا مگر بدین‌ترتیب ترمیم شکاف نسبتا عمیق رخ داده بین حاکمیت و ملت صورت بگیرد. معتقدم اگر جمله‌ای که رهبری فرمودند که اهم مساله در انتخابات مشارکت حداکثری است، در دستورکار شورای نگهبان قرار گیرد ما می‌توانیم نامزدهایی از همه تفکرات موجود در جامعه را در انتخابات پیش‌رو داشته باشیم. فارغ از این اما در تحلیل فضای رقابت انتخابات نیز باید بگویم که در جریان اصولگرا چند قطبی خواهیم داشت ولی در جریان اصلاح‌طلب پیش‌بینی من این است که ما با سازوکاری که تعریف کردیم، به کاندیدای واحدی خواهیم رسید.

در مجموعه اصولگرایان سنتی با محوریت جامعه روحانیت مبارز و سایر تشکل‌های سیاسی همراه مثل جامعه اسلامی مهندسین و غیره، پیش‌بینی می‌شود برای حمایت از لاریجانی تلاش کنند. رییسی نیز نامزد بخش دیگری از طیف‌های اصولگرایی هستند. جریان آقای احمدی‌نژاد هم به عنوان بخش دیگری از حوزه اصولگرایی نامزدهای مختلفی را به میدان آورده، با این امید که حداقل یک نفرشان تایید شود. جریان اصولگرا متنوع‌ترین نامزدها را خواهد داشت و بعید می‌دانم که در فرصت باقی مانده بتوانند روی نامزد واحد توافق و متمرکز شوند اما در حوزه اصلاح‌طلبی بر اساس هدف و راهبردهایی که تعیین شده پیش‌بینی من این است که به گزینه واحد می‌رسیم. بر این اساس نخست از بین این 14 نفر کسانی که نام‌نویسی کنند و اولا بتوانند رای مناسبی در مجمع عمومی جبهه اصلاحات کسب کنند، ثانیا در مناظره‌های انتخاباتی پویایی و درخشش خوبی داشته باشند و ثالثا به فرض اینکه با تنوع نامزدهای اصلاح‌طلب مواجه باشیم، کسی که در صحنه نهایی بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی، بیشترین آرا را داشته باشند، کاندیدای اصلاحات خواهد بود. درمجموع در جریان اصلاحات بستری مناسب برای رسیدن به نامزد مناسب و واحد را فراهم می‌بینم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها