کد خبر: 481635
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۸:۱۶:۰۰
| |

رویای پاستور از سر محسن رضایی نمی‌افتد / محسن رضایی باز هم اعلام کاندیداتوری کرد

محسن رضایی با اینکه خود را دست‌کم سه بار درمعرض رای مردم قرار داده و دو بار عزم حضور کرده و موفق به کسب رای مردم نشده اما همچنان معتقد است که کلید حل مشکلات اقتصاد کشور در دست اوست.

رویای پاستور از سر محسن رضایی نمی‌افتد / محسن رضایی باز هم اعلام کاندیداتوری کرد
کد خبر: 481635
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «من نه برای کسب رای، بلکه براساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می‌کنم.» محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه دهم اردیبهشت ‌ماه در جریان دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی با این جملات بالاخره رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، بسیاری حضور محسن رضایی را پیش‌بینی و حتی اغلب تحرکات آن را انتخاباتی ارزیابی می‌کردند اما او درنهایت 48 روز مانده به روز تعیین شده برای برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری اعلام کرد بار دیگر کاندیدا خواهد شد، آن‌هم در شرایطی که ساعتی پیش از انتشار این سخنان، در توییتی با اشاره به نام سعید محمد و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، دو کاندیدای احتمالی دیگر جناح اصولگرا برای انتخابات پیش‌رو، از حمایت خود از ورود نسل سوم و چهارم انقلاب به سیاست گفت و آنان را «رویش‌های انقلاب» توصیف کرد.

ساعتی بعد اما منابع خبری با استناد به سخنان او در جمعی فعالان فضای مجازی، تیتر زدند «محسن رضایی رسما اعلام کاندیداتوری کرد.»

محسن رضایی اگرچه سال‌هاست در سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند اما همچنان به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سپاه شناخته می‌شود و بنابراین حالا با حضورش او صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، در زمره کاندیداهای با پیشینه نظامی قرار می‌گیرد. طیفی که به نظر می‌رسد خرداد امسال نقش پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

البته این اولین‌بار نیست که محسن رضایی وارد این بزرگ‌ترین کارزار سیاسی جمهوری اسلامی می‌شود و خود را درمعرض رای مردم قرار می‌دهد.


محسن رضایی یک بار سال 78 برای انتخابات دوره ششم مجلس کاندیدا شد که رای نیاورد. در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با شعار «دولت عشق» اعلام آمادگی کرد.

در رقابت سال 84 حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد باعث شد که او شانس اندکی برای خود قائل شود و درنهایت 2 روز مانده به برگزاری انتخابات کنار کشید.

با این حال رضایی در انتخابات سال 88 و برای دوره دهم ریاست‌جمهوری نیز با شعار «دولت ائتلافی» به میدان آمد.

او هم مانند دو کاندیدای دیگر ابتدا به آرایش معترض بود اما از ادامه اعتراض خودداری کرد. رضایی سال 92 نیز با 5 کاندیدای دیگر رقابت کرد و اندکی بیش از 3 میلیون رای آورد و سال 96 نیز زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او شنیده می‌شد که درنهایت منجر به نیامدن رضایی شد.


محسن رضایی با اینکه خود را دست‌کم سه بار درمعرض رای مردم قرار داده و دو بار عزم حضور کرده و موفق به کسب رای مردم نشده اما همچنان معتقد است که کلید حل مشکلات اقتصاد کشور در دست اوست.

رضایی دیروز پس از اعلام کاندیداتوری تاکید کرد که به صحنه آمده تا «گفتمان شبکه نفوذ» را خنثی کند، جلوی «سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان» بایستد و با «آنانی که رویه دروغ‌پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند و با دوگانه‌سازی کنسرت و آزادی‌های اجتماعی در مقابل دیوار و سلب آزادی‌های مردم و سراب آرامش آسایش دیپلماسی ذلت و تسلیم در مقابل مقاومت و میدان به تحریف افکار عمومی می‌پردازند» مبارزه کند.

او که «دولت نهضت ملی برای آبادانی ایران و مبارزه با فساد و شبکه نفوذ» را شعار خود اعلام کرده، گفته است: «زمانی که شبکه نفوذ، ساختار دولت را به فساد و جاسوسی و مزدوری و اشرافی‌گری آلوده کرده است، وظیفه من به عنوان یک سرباز حضور در میدان و بسیج نیروهای وطن‌دوست و جوان‌های انقلابی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها