کد خبر: 474818
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

سیدهادی خامنه‌ای:

فتنه سال 88 نه از طرف میرحسین که از سوی دیگران بود

در مسافرت‌های تبلیغاتی تعدادی از افراد مسئول با ماشین‌های دولتی رفت‌وآمد و تبلیغ می‌کردند که ما هم در برخی شهرها دیدیم. چون من هم به شهرها می‌رفتم و برای آقای موسوی سخنرانی می‌کردم. و تقلب هم گفته می‌شود.

فتنه سال 88 نه از طرف میرحسین که از سوی دیگران بود
کد خبر: 474818
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدهادی خامنه‌ای در گفت‌وگویی بیان کرد: معتقد هستم که فتنه بوده است اما این فتنه مربوط به آقای میرحسین نبوده، مربوط به دیگران بوده.

به گزارش انتخاب او ادامه داد: تخلف را که برخی دوستان هم در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند برخی از کسانی که دست‌اندرکار مسائل انتخابات بودند، ‌قبل از اتمام انتخابات، از آقای احمدی‌نژاد اظهارنظر و حمایت کرده‌اند که این تخلف است. در مسافرت‌های تبلیغاتی تعدادی از افراد مسئول با ماشین‌های دولتی رفت‌وآمد و تبلیغ می‌کردند که ما هم در برخی شهرها دیدیم. چون من هم به شهرها می‌رفتم و برای آقای موسوی سخنرانی می‌کردم. و تقلب هم گفته می‌شود.

سوال: به نظرتان تقلب چقدر بوده؟

خامنه‌ای: از جزئیات آن خبر ندارم.

سوال: خب شما که می‌گویید تقلب شده، به نظرتان در سطحی بوده که روی نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد؟

خامنه‌ای: به نظر من اینچنین بود. احساس می‌کردم یکدفعه اتفاق خاصی افتاد چون قبل از اتمام انتخابات شرایط در شهرها به گونه‌ای بود که همه می‌گفتند رای را مهندس موسوی خواهد آورد و بعد دیدیم طور دیگری شد. مردم در خیابان‌ها می‌آمدند، اظهارنظرها و نمایش ظاهری‌شان حمایت از موسوی بود. بعد که آنطور اتفاق افتاد یا باید بگوییم مردم یکشبه از نظرشان برگشتند یا خودشان، خودشان را دست انداختند.

سوال: با مواضع آقای موسوی موافق بودید بعد از اینکه نتایج انتخابات منتشر شد؟

خامنه‌ای: کدام مواضع؟

سوال: همان بیانیه‌هایی که ایشان منتشر کرد.

خامنه‌ای: در بیانیه‌ها چیز تحریک‌آمیزی نبود. حتی گاهی نصیحت به بچه‌ها داشت که خودتان را به دردسر نیندازید.

سوال: پس موافق بودید.

خامنه‌ای: بله.

سوال: ولی جریان مقابل گفتند عکس امام را پاره کرده‌اند و خیمه امام حسین را آتش زده‌اند.

خامنه‌ای: در مصاحبه‌ای هم گفتم که اولا اگر پاره شده، شما از کجا می‌توانید قسم بخورید کار چه کسی بوده. آنجا جمعیت‌های مختلف بودند. از کجا می‌توانید اثبات کنید که این مربوط به طرفداران میرحسین موسوی بوده. تمام قرائن ضد این را اثبات می‌کند چرا؟ چون طرفداران ایشان و خودشان کسانی بودند که به امام عشق می‌ورزیدند. ایشان نخست‌وزیر امام بودند. چطور چنین چیزی می‌شود؟ بعد هم قرائنی در دست است که نشان می‌دهد این منظره اصلا به صورت عمدی و تصنعی ایجاد شده. به چه دلیل؟

سوال: چون بولد شد.

خامنه‌ای: چون در آن روز که این مسئله مطرح شده از میدان امام حسین تا میدان آزادی پر از جمعیت بوده. این دوربین از کجا آن تکه جا را پیدا کرده فیلمبرداری کرده؟

سوال: دوربین صداوسیما بود یا موبایل عادی؟

خامنه‌ای: کیفیتش نشان می‌داد که موبایل نیست. اگر صداوسیما فیلمبرداری موبایل را پخش کرده که خیلی زیر سؤال است. صداوسیما نمی‌تواند چیزی را رسانه‌ای کند که اصلا از هیچ اعتباری برخوردار نیست. چیزی است که ممکن است جعل شده و ممکن است مربوط به جای دیگری باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها