کد خبر: 473956
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۰۸:۲۴:۲۶
| |

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

لزوم فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در سال 1400 / دیپلماسی اقتصادی در حد شعار باقی مانده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: دیپلماسی اقتصادی امروز در حد شعار باقی مانده است و به همین منظور هم در مجلس و با محوریت کمیسیون امنیت کمیته‌ای به عنوان دیپلماسی اقتصادی تشکیل شد.

لزوم فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در سال 1400 / دیپلماسی اقتصادی در حد شعار باقی مانده است
کد خبر: 473956
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۰۸:۲۴:۲۶

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره لزوم فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در سال 1400 برای برون‌رفت از مشکلات کشور، گفت: دیپلماسی اقتصادی امروز در حد شعار باقی مانده است و به همین منظور هم در مجلس و با محوریت کمیسیون امنیت کمیته‌ای به عنوان دیپلماسی اقتصادی تشکیل شد و در این کمیته نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی و امور خارجه و همچنین بخش‌های مرتبط با بازرگانی حضور دارند که تاکنون جلساتی نیز برگزار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مقتدایی با بیان اینکه در شرایط فعلی که کشور درگیر تحریم‌های ناعادلانه از سوی کشور‌های غربی قرار دارد در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی نیازمند عزم و اراده جدی از سوی دولت هستیم، ادامه داد: همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند و با ارائه راهکار‌های منطقی در این زمینه تلاش کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

مقتدایی با تاکید براینکه در راه تقویت دیپلماسی اقتصادی نقش وزارت امور خارجه از سایر دستگاه‌ها بیشتر است و باید فعالیت خود را در سال 1400 در این زمینه را افزایش دهد، عنوان کرد: باید این موضوع به یکی از سرفصل‌های اساسی در وزارت امور خارجه تبدیل شود تا بتوان از ظرفیت این موضوع برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور را نیز در سال 1400 برای رسیدن به اهداف دیپلماسی اقتصادی فعال‌تر کنیم، افزود: وزارت امور خارجه باید برنامه عملیاتی خود را در این زمینه که در همکاری با سایر بخش‌های دولت شکل می‌گیرد ارائه و به معنای واقعی آن را محقق کند. هر یک از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور می‌توانند به عنوان یک پایگاه برای تحقق دیپلماسی اقتصادی فعالیت کنند.

مقتدایی با بیان اینکه در شرایط فعلی که مباحث اقتصادی در جهان از موضوعات مهم است، دیپلماسی اقتصادی یکی از مهم‌ترین رکن‌های مراودات اقتصادی بین کشور‌ها به حساب می‌آید گفت: فعال سازی دیپلماسی اقتصادی مسیری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و تجاری در کشور است و باید از این ظرفیت به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها