کد خبر: 471061
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

نعمت احمدی، حقوقدان:

تا احکام قطعی نشوند امکان انتشار وجود ندارد

یک حقوقدان در رابطه با اینکه اعلام احکام صادرشده برای برخی فعالان سیاسی از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا در حالی که خود آن افراد یا وکلای‌ آنها از احکام صادره بی‌خبرند، گفت: بنابر قانون آیین دادرسی کیفری تا احکام قطعی نشوند امکان نشر و پخش آنها وجود ندارد.

تا احکام قطعی نشوند امکان انتشار وجود ندارد
کد خبر: 471061
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «نعمت احمدی»، حقوقدان، در رابطه با اینکه اعلام احکام صادر شده برای برخی فعالان سیاسی از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا در حالی که خود آن افراد یا وکلای‌ آنها از احکام صادره بی‌خبرند، تصریح کرد: بنابر قانون آیین دادرسی کیفری تا احکام قطعی نشوند امکان نشر و پخش آنها وجود ندارد. ولی قانون اخیر که در خصوص مفاسد اقتصادی از رهبری اجازه گرفتند اعلام کرد که می توان موضوع مفاسد اقتصادی را تحت شرایطی در رسانه ها پخش کرد و راهکاری در آیین نامه اجرایی آن وجود دارد که در رسانه پخش شود مثل محاکمه بانک سرمایه و امامی و .... و اگر غیر از این باشد قانون اجازه نداده است.

به گزارش برنا او افزود: همین که الف ح و جیم و دال می نویسند به همین دلیل است ولی این چیزی است که به صورت کلی رعایت نمی شود. ما دادگاه های مختلفی داریم مثلا دادگاه کرباسچی کلا از تلویزیون پخش شد. دادگاه 88 قبل از اخذ اجازه رهبری از تلویزیون پخش شد چون فیلم برداری توسط روابط عمومی انجام می شود در جایی تصمیم می‌گیرند و پخش می کنند.

احمدی یادآور شد: در مورد مولاوردی هم این اتفاق افتاد و تقریبا در مورد همه اتفاق افتاد و این قانون رعایت نمی شود.

او در پایان درباره پخش برخی دادگاه ها از طریق تلویزیون تاکید کرد: بردن دوربین فیلمبرداری به دادگاه ها حتی برای خبرنگاران هم آزاد نیست و کسانی که فیلم می‌گیرند خود آنها هستند و پخش کننده هم خود آنها هستند و توسط تیم رسانه ای قوه قضاییه انجام می شود. قطعا برای پخش برخی دادگاه ها مجوز آن از مقامات بالای قوه قضاییه اخذ می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها