لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:

تشکیل کارگروه تعیین ضوابط عرضه دارو و مکمل‌ها در بازار مجازی / معافیت سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز صادرات از مالیات

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از تشکیل کارگروه تعیین ضوابط عرضه دارو، ویتامین‌ها و مکمل‌ها در فضای مجازی خبر داد.

تشکیل کارگروه تعیین ضوابط عرضه دارو و مکمل‌ها در بازار مجازی / معافیت سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز صادرات از مالیات
کد خبر: 469011
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۳:۱۱:۱۱

اعتمادآنلاین| جلسه کمیته حمایت از کسب و کار (موضوع بند ب ماده 12 قانون احکام دائمی توسعه کشور) در اتاق بازرگانی ایران به ریاست لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در مورد مشکل عرضه داروهایی که نیاز به نسخه ندارد و ویتامین‌ها و مکمل‌ها در بازار مجازی، با تبیین ماهیت موضوع و اقناع و موافقت اعضای کمیته مقرر کرد، کارگروهی مرکب از سازمان غذا و دارو، اتاق بازرگانی، اصناف، نظام پزشکی، معاونت علم و فناوری، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور تشکیل شود تا ضوابط فعالیت، تعیین و شرایط ارائه خدمات در فضای مجازی، با رعایت کامل ملاحظات بهداشتی و درمانی و تحت بازرسی و نظارت لازم، فراهم آید.

همچنین در این نشست، مشکل نحوه اجرای معافیت مالیاتی سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات پس از مدت‌ها بلاتکلیف ماندن به دلیل اختلاف نظر بخش خصوصی و دولت (سازمان امور مالیاتی) حل و معافیت کامل مالیاتی قطع نظر از میزان معافیت کالاهای موضوع صادرات به تأیید رسید.

«نرخ تبدیل دو واحد پولی به یکدیگر را نرخ تسعیر ارز گویند. اما به دلیل این که تعیین نرخ لحظه‌ای ارز دشواری‌های خاص خود را دارد، معمولا به صورت تقریبی در بازه‌های زمانی مختلف مثل یک هفته یا یک ماه از میانگین نرخ ارز به عنوان نرخ تقریبی استفاده می‌شود.»

بنا بر این گزارش، سازمان امور مالیاتی بخشنامه مربوطه را صادر خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها