کد خبر: 468071
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۲:۱۱
| |

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات‌رییسه مجلس:

چرا باید بیگانگان به مقدرات‌مان مسلط شوند

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد تا با پیوستن به این‌گونه کنوانسیون‌ها مخالفان‌مان را بر مقدرات اقتصادی کشور مسلط کنیم.

چرا باید بیگانگان به مقدرات‌مان مسلط شوند
کد خبر: 468071
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۲:۱۱

اعتمادآنلاین| عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد که تحت عنوان مخالفان ما بر مقدرات مالی ما مسلط شوند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد تا با پیوستن به این گونه کنوانسیون‌ها مخالفان‌مان را بر مقدرات اقتصادی کشور مسلط کنیم.

وی افزود: تشکیل این گونه کنوانسیون‌ها آن در زمانی می‌تواند مناسب باشد که کشورها هیچ خصومتی با یکدیگر نداشته باشند، نه اینکه در شرایط فعلی تحریم‌ها علیه کشور ما اعمال شود و بنا باشد از این طریق مسائل مالی ما در معرض دید این گروه اقدام مالی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم ما امروز در شرایط تحریم اقتصادی هستیم و عضویت در کنوانسیون‌های FATF باعث می‌شود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمنان قرار گیرد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات پراکنده‌ای که به ما رسیده پیش از این نیز ما همکاری‌هایی را در این‌گونه موارد داشته‌ایم که متاسفانه جز ضرر و زیان حاصل دیگری برای ما نداشته است.

وی افزود: پیوستن به کنوانسیون‌هایی مثل FATF بیش از آن که برای ما سود داشته باشد ضرر دارد و امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لایحه عضویت ایران در کنوانسیون‌های FATF که در قالب لایحه پالرمو و لایحه CFT در مجلس دهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت پس از تصویب در مجلس با ایراد شورای نگهبان مواجه شد، اما نمایندگان مجلس دهم بر مصوبه خود اصرار کردند و در نهایت این لوایح برای رسیدگی و تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها