لاله افتخاری، سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان:

دست دولت هشتم برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را بستیم

سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان گفت: دولت هشتم تلاش کرد کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را که سراسر اشکال است، تصویب کند، اما در مجلس هفتم از طریق قانون مسئولیت فرهنگی زنان، دست دولت هشتم برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را بستیم.

دست دولت هشتم برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را بستیم
کد خبر: 467435
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۱:۳۵:۳۹

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان گفت: زنان باید در تداوم انقلاب عمل کنند؛ بهبود وضعیت کشور از جمله وظایف ما است.


لاله افتخاری سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان در همایش بانوان جبهه انقلاب که امروز جمعه برگزار شد گفت: خداوند ولایت عمومی را برای جامعه در نظر گرفته که مختص مردان نیست بلکه زنان و مردان را شامل می‌شود. اگر همه دور هم جمع شدیم که این ولایت را محقق کنیم پس باید منتظر پیروزی‌های دیگر باشیم. بعد از پیروزی انقلاب، زنان در قالب تشکل‌ها نقش‌آفرینی مؤثری کردند. در انتخابات؛ ریاست‌جمهوری و شوراها مهم هستند، اما از یک نماینده مجلس و نماینده خبرگان رهبری هم نباید غفلت کنیم چراکه این‌ها حلقه‌های به هم پیوسته هستند.

وی افزود: با حمایت بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله موحدی کرمانی به مجلس هفتم راه پیدا کردم و در آنجا حقوق زنان را با نگاه اسلامی به تصویب رساندیم. دولت هشتم تلاش کرد کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را که سراسر اشکال است، تصویب کند، اما در مجلس هفتم از طریق قانون مسئولیت فرهنگی زنان، دست دولت هشتم برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را بستیم.

سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: کشور بلاروس هم تلاش کرد قانون مسئولیت فرهنگی زنان را تصویب کند چرا که دنیا تشنه این قوانین است. یکی دیگر از قوانین که در این دوره مجلس مصوب شد قانون تسهیل ازدواج جوانان است که اگر به خوبی به اجرا شود، بسیار موثر است. همچنین بیمه زنان خانه‌دار هم در همین مجلس تصویب شد که به دلیل ناتوانی دولت اجرا نشد. در این قانون دورکاری را برای زنان در نظر گرفتیم. این‌ها گوشه‌ای از قوانین مجلس هفتم برای زنان است. البته فمینیستی عمل نکردیم و نگاه جامع به عملکرد زن و مرد داشتیم.

افتخاری ادامه داد: دنیا در مسائل زنان مانده و مظلوم‌ترین قشر زنان هستند. هیچ عاقلی راحت از حق خود نمی‌گذرد البته تکلیف هم داریم که از خون شهدا دفاع کنیم. زنان باید در تداوم انقلاب عمل کنند. بهبود وضعیت کشور و فراهم کردن بستر مطالبه گری از جمله وظایف ما است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها