کد خبر: 466591
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گروکشی دوباره مجلس از دولت / حضور رئیس آژانس در ایران کار دست دولت داد / بررسی بودجه تا آمدن دولتی‌ها متوقف شد؟

مجلس در برابر آنچه که تفاهم مشکوک دولت با آژانس انرژی اتمی عنوان می‌کند، بررسی بودجه 1400 را متوقف کرد.

گروکشی دوباره مجلس از دولت / حضور رئیس آژانس در ایران کار دست دولت داد / بررسی بودجه تا آمدن دولتی‌ها متوقف شد؟
کد خبر: 466591
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم باز هم در صدد گروکشی از دولت برآمد. آنگونه که نمایندگان مجلس خبر داده‌اند بعد از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلسی‌ها و بررسی ابعاد بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصمیم مجلس بر توقف بررسی بودجه 1400 شده است!

به گزارش اعتمادآنلاین ، نمایندگان مجلس بعد از برگزاری جلسه غیرعلنی تصمیم گرفته‌اند تا زمان پاسخگویی و شفاف‌سازی دولت درباره بیانیه با آژانس انرژی اتمی از بررسی بودجه 1400 که پیش از این هم با هزار کش و قوس به اینجا رسیده‌است، سر باز بزنند.

بر همین اساس مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس یازدهم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مجلس به دلیل تفاهم مشکوک دیروز دولت با آژانس و احتمال قوی نقض قانون اقدام راهبردی، از دستور رسمی خود خارج شد.

او در ادامه تاکید کرد: تا یک ساعت دیگر دولتی‌ها به مجلس آمده، گزارش می‌دهند«.

شریعتی

همچنین زهره الهیان دیگر نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در صفحه توئیتر خود نوشت: « نمایندگان یک صدا از تخطی دولت از قانون لغو تحریم‌ها اعتراض کردند مسئولین دولت بواسطه عدم اجرای قانون طبق بند 9 قانون لغو تحریم ها مجرم شناخته میشوند و باید مجازات گردند».

به گزارش اعتمادآنلاین ، گفتنی است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم پیش از بروز این جریانات و برگزاری جلسه غیرعلنی در مجلس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏مطابق قانون مجلس، اجرای پروتکل الحاقی از روز 5 اسفند به طور کامل متوقف خواهد شد و هر نوع دسترسی فراتر از پادمان مطلقاً ممنوع و غیرقانونی است.

او در ادامه این پیام توییتری تاکید کرد: هر نوع همکاری فراپادمانی با آژانس در آینده نیز طبق ماده 7 مستلزم تصمیم‌گیری مجلس است. ماده 9 قانون، اجرای دقیق آن را تضمین خواهد کرد.«

همچنین با علنی شدن جلسه مجلس نماینده دستورکار را بر بیان اخطار و تذکر قرار دادند و بدون ورود به بحث بودجه مشغول طرح نظرات خود درباره بیانیه مشترک ایران با آژانس انرژی اتمی در صحن علنی مجلس شدند. نمایندگان معتقدند که هر تصمیمی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید به تصویب مجلس برسد و دولت را متهم به دور زدن مجلس و عدم اجرای قانون لغو تحریم‌ها می‌کنند.

به دلیل حجم بالای نطق نمایندگان مجلس اعتمادآنلاین در ادامه جملاتی از نظرات نمایندگان در این خصوص را می‌آورد:

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران: هرگونه مذاکره و توافق برجامی برخلاف مفاد مصوبه مجلس مردود است.

محمد حسن آصفری نماینده اراک: دولت حق هیچ توافقی خلاف مصوبه مجلس مبنی برملزم کردن غرب به برداشتن تحریم ها درزمان مقررشده مجلس ندارد. توافق دیشب آژانس با سازمان انرژی اتمی مبنی بر دادن فرصت سه ماهه خلاف مصوبه مجلس است و طبق ماده هشت ونه مصوبه مجلس اجرا نکردن مصوبه جرم است.

سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران: ظاهراً نگرانی دو روز پیشم از احتمال تمدید مهلت 2ماهه لغو پروتکل الحاقی پربیراه نبود.

احمدامیرآبادی فراهانی نماینده قم: قانون باید اجرا و عزت ملت ایران حفظ شود. آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا و دیگران قابل اعتماد نیستند. مردم را فریب ندهید. تحریم ها باید لغو شود.

علی خضریان نماینده تهران: با توجه به عدم اجرای تعهدات غربی‌ها در برجام، دولت موظف است نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند؛ لذا هرنوع دسترسی به آژانس، غیرقانونی است و مجلس به طور جدی ضمن نظارت بر اجرای قانون، طبق ماده 9 با متخلفین و مستنکفین برخورد خواهد کرد.

محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی آمده که دوماه بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی باید متوقف شود اما در بیانیه مشترک اتفاقی که افتاده این است که هر سه بند بیانیه علیه قانون مصوب ماست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها