کد خبر: 464180
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۵:۱۲
| |

عضو حزب مؤتلفه:

موتلفه می‌خواهد نقش وحدت‌آفرینی ایفا کند

حزب مؤتلفه هم در شورای عالی وحدت حضور دارد، هم در شورای ائتلاف و گویا بنا دارد با هر دو تشکل همراه باشد.

موتلفه می‌خواهد نقش وحدت‌آفرینی ایفا کند
کد خبر: 464180
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۵:۱۲

اعتمادآنلاین| حزب مؤتلفه هم در شورای عالی وحدت حضور دارد، هم در شورای ائتلاف و گویا بنا دارد با هر دو تشکل همراه باشد.

این حزب در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 مصطفی میرسلیم را روانه میدان کرد تا شانس خود را امتحان کند؛ هرچند میرسلیم برخلاف نظر نهایی مؤتلفه که حمایت از ابراهیم رئیسی بود، از انتخابات کنار نکشید و تا پایان ماند که البته نتوانست رأی قابل توجهی را نصیب خود کند.

حالا با چنین شرایطی باید دید که حزب مؤتلفه در انتخابات 1400 چه سازوکار را پیش می‌گیرد و آیا به نظر اجماعی اصولگرایان تمکین می‌کند یا نه؟

حسین انواری، از اعضای حزب مؤتلفه درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «حزب مؤتلفه به صورت جدی و فعال در انتخابات 1400 فعال خواهد بود و سعی می‌کند نقش وحدت‌بخش میان تمام گروه‌های اصولگرایی ایفا کند. یکی از سنت‌های مؤتلفه همین است و همیشه در راستای وحدت قدم برداشته است. در انتخابات اخیر هم همین کار را انجام می‌دهد».

او ادامه داد: «اکنون هم که دو تشکل شورای عالی وحدت و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در راستای ایجاد وحدت انتخاباتی میان اصولگرایان کار می‌کنند، مؤتلفه می‌کوشد این دو تشکل را به سمت مسیر واحد ببرد و میان آن دو وحدت ایجاد کند تا ان‌شاءالله در نهایت به یک نامزد واحد برسیم».

او بیان اینکه نمایندگان حزب مؤتلفه هم در شورای وحدت و هم در شورای ائتلاف حضور دارند، اظهار کرد: «حزب مؤتلفه همه‌جا هست، زیرا هدفش ایجاد وحدت و هم‌گرایی میان نیرو‌های ارزشی است. اکنون مؤتلفه وظیفه خود می‌داند که مسیر را برای یکی شدن دو تشکل شورای وحدت و شورای ائتلاف هموار کند و در این راه تلاش می‌کنیم. هدف نهایی این است که گروه‌هایی که نظام را قبول دارند، به هم نزدیک شوند. البته اختلاف نظر وجود دارد و حتما امری طبیعی است، اما نیرو‌های ارزشی و معتقد به نظام می‌توانند بر سر مبانی به وحدت برسند و با تکیه بر اصول به نامزد واحد دست یابند».

او درباره تفاوت انتخابات ریاست‌جمهوری با مجلس بیان کرد: «انتخابات مجلس شهری و منطقه‌ای است، اما انتخابات ریاست‌جمهوری وجه ملی دارد و مسیر اجماع در این انتخابات به مراتب راحت‌تر از اجماع در انتخابات مجلس است، زیرا شورای نگهبان تعدادی را تأیید صلاحیت می‌کند و می‌شود بر سر آن چند نفر صحبت کرد تا به نتیجه برسیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا مؤتلفه در انتخابات 1400 نامزد اختصاصی خواهد داشت یا نه، بیان کرد: «بله حتما نامزد اختصاصی خود را به دیگر نیرو‌ها معرفی می‌کنیم و می‌بینیم نظر دیگر اصولگرایان چیست، اما مطمئن باشید در نهایت به نظر اکثریت تمکین می‌کنیم و از نامزد مورد اجماع خواه عضو مؤتلفه باشد یا نباشد، حمایت می‌کنیم».

انواری در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه‌قدر این احتمال وجود دارد نامزد مؤتلفه، مانند آنچه عمل میرسلیم که خلاف نظر حزب متبوعش در سال 96 از انتخابات کناره‌گیری نکرد، از انتخابات کناره‌گیری نکند، گفت: «مؤتلفه اهل تک‌روی نیست و همان‌طور که گفتم در انتخابات 1400 پیرو نظر اکثریت نیرو‌های اصولگرا اقدام خواهیم کرد».

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها