آیت الله سید ابراهیم رئیسی:

پیوند ملتهای ایران و عراق پیوندی محکم و ناگسستنی است

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، در نشست موضوعاتی به همراه رئیس قوه قضاییه عراق، گفت: پیوند میان ایران و عراق یک پیوند مستحکم و ناگسستنی‌ است و خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به طور کلی تمام شهدای ایرانی و عراقی، این پیوند را محکم‌تر کرده است.

پیوند ملتهای ایران و عراق پیوندی محکم و ناگسستنی است
کد خبر: 464048
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۵:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| آیت الله رئیسی در این نشست به موضوعات مطرح شده از جمله پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اشاره و با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضایی عراق جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری اطلاعاتی و قضایی بین دو دستگاه قضایی ایران و عراق، این پرونده به سرانجام برسد و باعث درس عبرت مجرمان برای کیفر ایشان و بازدارندگی برای همه آن‌هایی که در سر ظلم و ستم به مردم و تجاوز به حقوق انسان‌ها را می‌پرورانند، باشد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همچنین در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران فعال شود و موضوع را پیگیری کند تا این خانواده‌ها که تعدادشان تعداد زیادی است، مشکلات احوال شخصیه و مسائل مدنی آن‌ها حل شود.

رییس دستگاه قضا گفت: مسئله دیگری که مورد بحث قرار گرفت، موضوع زندانیان ایرانی در زندان های عراق و بالعکس بود که قرار شد در این رابطه نیز موضوع دنبال شود و در جلسات بعدی که با نخست وزیر و رییس جمهور خواهیم داشت، موضوع طرح و دنبال خواهد شد.

آیت الله رییسی تاکید کرد: تفاهم نامه وزیر دادگستری ایران و وزیر دادگستری عراق، تفاهم نامه فی مابین دادستانی کل کشور عراق و ایران و تفاهم نامه‌ای بین هیات نزاهت عراقی و سازمان بازرسی کل کشور امضا شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم این تفاهم نامه ها در مرحله اجرا و عمل بتواند روابط دستگاه قضایی ایران و عراق را به هم نزدیک و نزدیک تر کند.

آیت الله رئیسی در ادامه نشست خبری مشترک با رییس شورای عالی قضایی عراق، گفت: پیوند میان ایران و عراق یک پیوند مستحکم و ناگسستنی‌ است و خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به طور کلی تمام شهدای ایرانی و عراقی، این پیوند را محکم‌تر کرده است.

رییس دستگاه قضا افزود: هیچ فتنه و توطئه‌ای در عالم از جمله فتنه آمرکایی‌ها نمی‌تواند پیوند مستحکم میان دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ چرا که این پیوند، اعتقادی و ریشه‌ای است و روز به روز بر استواری‌ آن افزوده می‌شود و همین امر سبب ناامیدی دشمنان شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از فائق زیدان رییس شورای عالی قضایی عراق گفت: مناسبات حقوقی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق می‌تواند با ایجاد راهکارهایی، پیوند میان دو کشور را عمیق‌تر گرداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها