کد خبر: 463875
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۰۶:۴۶:۱۱
| |

یک نماینده مجلس:

سفر رئیس مجلس در چهارچوب سیاست های کلی نظام است

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: روس‌ها اغلب مواضع خوبی در مورد مسائل بین‌المللی اتخاذ کرده اند و در مجموع نوع تعاملات و مواضعشان مثبت بوده است.

سفر رئیس مجلس در چهارچوب سیاست های کلی نظام است
کد خبر: 463875
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۰۶:۴۶:۱۱

اعتمادآنلاین| حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در رابطه با "سفر قالیباف به روسیه" و حواشی پیرامون آن گفت: این سفر به دعوت رئیس دومای مجلس روسیه و قبل از انتخاب قالیباف به عنوان رئیس مجلس انجام شده است، سفر قالیباف در چهارچوب روابط دو جانبه و در راستای روابط اقتصادی و تجاری تعریف می شود گرچه مسایل بین المللی و منطقه ای هم در این سفر مورد اهمیت است، روابط ما با روس ها راهبردی است و مواضع مشترکی با آنها داریم. سفر قالیباف در چهارچوب سیاست های کلی نظام است، سفرها در مجامع ملی و در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود و این سفر هم از این قاعده مسثتنی نیست به حواشی کار نداریم.

او ادامه داد: در این سفر علاوه بر دیدارها با رئیس مجلس روسیه و وزرات خارجه روسیه پیام رهبری هم به پوتین ارائه می شود و نشست های فرهنگی و تجاری و اقتصادی با حضور شرکای اقتصادی دو طرف انجام می شود این سفر پیامدها و نتایج مثبت برای کشور دارد.

نوش آبادی مطرح کرد: روس‌ها اغلب مواضع خوبی در مورد مسائل بین‌المللی اتخاذ کرده اند و در مجموع نوع تعاملات و مواضعشان مثبت بوده است. اگر در جایی انتقاداتی به روس‌ها مطرح است، باید بگوییم که گام های خوبی هم در کنار جمهوری اسلامی ایران برداشته اند. نقش چین و روسیه در شورای امنیت، مبارزه با تروریسم، مقابله با داعش، بهبود وضعیت سوریه و برجام مثبت و موثر بوده است لذا با توجه به اهمیت روابط راهبردی ایران و روسیه، این سفر دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها