کد خبر: 462633
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۷:۰۲:۰۱
| |

روحانی در مراسم بزرگداشت روز زن؛

مشاوران و معاونان باید از میان بانوان انتخاب شود

رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز زن گفت: بنده از ابتدای دولت به همه وزرا تاکید کردم که باید مشاوران و معاونان خود را از میان بانوان انتخاب کنند و هر وزارتخانه دو نفر معاون زن داشته باشد، اما اکنون در سطح وزارتخانه‌ها 100 نفر از خانم‌ها حضور دارند.

مشاوران و معاونان باید از میان بانوان انتخاب شود
کد خبر: 462633
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۷:۰۲:۰۱

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور گفت: نقش زنان در دوران انقلاب بسیار حائز اهمیت است و در همه تظاهرات‌ها به ویژه سال 57 زنان نقش مهمی داشتند.

حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز زن ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه خاص و ویژه‌ای میان مردم ما دارند. روز زن روز تمام کسانی است که افتخار می‌کنند پیرو حضرت زهرا(س) هستند.

رئیس‌جمهور افزود: ایام پیروزی انقلاب اسلامی با میلاد حضرت زهرا(س) قرین شده است در انقلاب اسلامی از یک طرف زنان نقش مهمی داشتند و از سویی انقلاب نقش مهمی در زنان داشت تا آنها مسیر تعالی را بیشتر طی کنند؛ نقش زنان در دوران انقلاب بسیار حائز اهمیت است و در همه تظاهرات‌ها به ویژه سال 57 زنان نقش مهمی داشتند. در اوج تظاهرات همراه مردان حضور داشتند شهید دادند به زندان رفتند و بعد از انقلاب نیز در دفاع مقدس حضور داشتند.

روحانی تاکید کرد: از همان 15 خرداد تا پیروزی انقلاب حضور زنان چشمگیر بود؛ بعد از انقلاب نیز آنان در دفاع مقدس حضور داشتند امروز هم در همه صحنه‌ها حضوری فعال دارند. قبل از این دولت، در اداره کشور و استان‌ها خانم‌ها نقش محدودی داشتند، اما در دولت فعلی در بسیاری از استان داری‌ها و فرمانداری‌ها و بخش‌ها فعالند.

وی افزود: بنده از ابتدای دولت به همه وزرا تاکید کردم که باید مشاوران و معاونان خود را از میان بانوان انتخاب کنند و هر وزارتخانه دو نفر معاون زن داشته باشد، اما اکنون در سطح وزارتخانه‌ها 100 نفر از خانم‌ها حضور دارند.

روحانی گفت: از ابتدا برنامه ما این بود که 30 درصد پست‌ها در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد؛ در آغاز دولت 5 درصد سهم حضور خانم‌ها بود، اما امروز این سهم به 25 درصد رسیده و می‌توانیم در 6 ماه باقیمانده به 30 درصد که برنامه اصلی ما بوده دست یابیم.

مردان از دامن مادران به معراج می‌روند


وی گفت: خانم‌ها در خانه بار سنگینی بر دوش دارند و ریاست اداره امور منزل برعهده آنان است است و همواره شعار امام راحل این بود که مردان از دامن مادران به معراج می‌روند.

روحانی بیان کرد: مادران در آموزش فرزندان از کودکی نقش بسزایی دارند و آن‌ها هستند که کودکان را آموزش می‌دهند، چراکه بچه‌ها 6 سالگی شخصیت اصلی خود را شکل می‌دهند و نقشی که بانوان در این امر دارند بسیار زیاد است به همین دلیل استحکام خانواده تا حدود زیادی بر عهده آنان است.

رئیس جمهور گفت: استحکام خانواده وسیله امنیت جامعه است، چرا که وقتی خانه مستحکم باشد امنیت و آرامش برقرار خواهد شد.

وی افزود: آخر بهمن ماه سالروز ورود کرونا به کشورمان است و باید بگویم که بسیاری از بار کرونا بر دوش خانم‌هاست چرا که بسیاری از پرستاران از میان بانوان هستند و برخی از آن‌ها شهید شدند و بسیاری دیگر هنوز در حال خدمت هستند.

روحانی گفت: قبلاً بچه‌ها به مدرسه می‌رفتند، اما امروز اگر چه آموزش به صورت مجازی ادامه دارد، اما کودکان در خانه هستند و بار آموزش بر دوش مادران است؛ بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش خانم‌ها در این دوره قرار گرفته چرا که آن‌ها همزمان مسئول نشاط بچه‌ها و آموزش‌شان هستند.

رئیس جمهور گفت: فردا روز زن و مادر است؛ بسیاری از مادران سرپرست خانواده هستند و وظیفه سختی برعهده دارند؛ درود بر روان پاک مادران در گذشته می‌فرستیم و سلام به مادرانی می‌فرستیم که اکنون بار سنگین تربیت و اداره خانواده را برعهده دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها