«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

توهین‌ها و ناسزاهای نمایندگان مجلس انقلابی به دولت / از تهدید رئیس‌جمهوری به استیضاح تا دزد خواندن دولت / خودزنی درون‌پارلمانی اصلاحات بودجه‌ای کمیسیون تلفیق را بی‌اثر کرد

موافقت‌ها و مخالفت‌ها در جلسه امروز مجلس بین موافقان و مخالفان کلیات بودجه‌ای بود که در کمیسیون تلفیق تغییر کرده بود. کشمکش نمایندگان بین خودشان بود و خودشان. عده‌ای موافق تغییرات انجام شده در کمیسیون تلفیق و عده‌ای نیز مخالف آن تغییرات بودند. در این میان و بین صحبت‌ها در موافقت و مخالفت، دست نوازشی هم بر سر دولت می‌کشیدند تا از گردونه سخن به دور نباشند.

توهین‌ها و ناسزاهای نمایندگان مجلس انقلابی به دولت / از تهدید رئیس‌جمهوری به استیضاح تا دزد خواندن دولت / خودزنی درون‌پارلمانی اصلاحات بودجه‌ای کمیسیون تلفیق را بی‌اثر کرد
کد خبر: 462598
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت دوازدهم آخرین بودجه دوران خود را 12 آذرماه به مجلس یازدهم ارائه کرد، اما داستان بودجه و تقابل و اختلافات دولت و مجلس تنها ابعاد بودجه و ماجراها و حواشی آن نبود و تا آنجا پیش رفت که شکاف و خصومت بین مجلس و دولت را عمیق‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد نشان داد. گواه این موضوع هم سخنان ریز و درشتی است که به صورت مداوم از سوی نمایندگان مجلس در تریبون‌های مختلف شنیده می‌شود. این حاشیه‌ها امروز و در جریان بررسی کلیات بودجه شاید یکی از روزهای اوج‌ خود را سپری کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، سخنان نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه در کنار طعنه و کنایه‌ها پر از ناسزا علیه دولت و تخریب آن بود.

در مدت زمان بررسی کلیات بودجه نظر موافقان و مخالفان مطرح شد، هرچند هیچ‌کدام از این صحبت‌ها در حمایت از دولت و موافقت با لایحه بودجه ارائه‌شده توسط دولت نبود.

اشاره نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم نسبت به دولت اما از هر روز تندتر بود تا جایی که گاهی به فحاشی نزدیک‌تر شد و از انتقاد فراتر رفت و به تخریب رسید. حتی کار تا جایی پیش رفت که به اتهام‌ هم رسید و با واکنش محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، هم روبه‌رو شد. نوبخت در واکنش به صحبت برخی از نمایندگان که دولت را رانت‌خوار نامیدند، خطاب به قالیباف رئیس مجلس تاکید کرد که این سخنان قابلیت پیگیری دارد.

از جمله این طعن و کنایه‌ها و توهین‌ها، سخنان الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیقی بود که همکارانش بودجه اصلاح‌شده زیر دست او را رد کردند و او در توجیه عملکرد خود تا توانست به دولت تاخت. او در بخشی از سخنانش گفت: «اگر دولت این مصوبه را اجرا نکند من اولین فردی خواهم بود که رئیس‌جمهور را استیضاح می‌کند.»

نادران با بیان اینکه مجلس باید نشان دهد که تصمیم‌گیر اصلی مجلس است نه دولت، خطاب به نمایندگان افزود: «بازی نخورید، دست شعبده‌بازان رو شده است، جای متهم و قاضی را تغییر ندهیم، منافع ملی و مصالح ملی باید مورد توجه ما باشد، اجازه نخواهیم داد دولت با پول‌پاشی و با قصد بردن انتخابات وارد صحنه بشود، دولت امسال در پول‌پاشی و در حوزه‌های مختلف این بلا را بر سر کشور آورد و برای سال آینده همین را می‌خواهد، رد مصوبه تلفیق عروسی دولت است.»

شمس‌الدین حسینی از دیگر اعضای کمیسیون تلفیق هم در سخنانی بیان کرد: «مردم بدانید کالاهایی که می‌خرید با نرخ ETS است نه ارز 4200 تومانی بنابراین ما به دنبال کدام دزد بدویم، این گرگ سالهاست که با گله آشناست. درست نیست که ما رانت و فساد را ترویج کنیم و بعد بگوییم به دنبال دزد بدویم.»

احمد امیرآبادی فراهانی هم تلویحاً دولت را رانت‌خوار خواند و گفت: «رانت ارز 4200 تومانی صرفاً در جیب عده‌ای از افراد خاص به ویژه وابستگان و هم‌حزبی‌های آقایان و سلبریتی‌ها رفته و به دست مردم نرسیده است.»

در میان سخنان نمایندگان از واژگان دیگری هم خطاب به دولت استفاده شد؛ از «عرضه ندارید» و «جای شهید و جلاد عوض شده» تا «پا روی خرخره دولت گذاشتیم»، «دولت افتضاح» و «دولت ناکارآمد».

در واقع، موافقت‌ها و مخالفت‌ها در جلسه امروز مجلس بین موافقان و مخالفان کلیات بودجه‌ای بود که در کمیسیون تلفیق تغییر کرده بود. کشمکش نمایندگان بین خودشان بود و خودشان. عده‌ای موافق تغییرات انجام شده در کمیسیون تلفیق و عده‌ای نیز مخالف آن تغییرات بودند. در این میان و بین صحبت‌ها در موافقت و مخالفت، دست نوازشی هم بر سر دولت می‌کشیدند تا از گردونه سخن به دور نباشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها