کد خبر: 462561
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۵:۱۹
| |

قالیباف، رییس‌مجلس:

مجلس بودجه را اصلاح کرد اما دولت با آن مخالفت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما قبول داریم که باید موضوع لایحه بودجه بین مجلس و دولت حل شود و بر آن اساس اصلاحاتی انجام دادیم اما دوستان ما در دولت با این اصلاحات مخالفت می‌کنند که در این مجلس اثر می‌گذارد.

مجلس بودجه را اصلاح کرد اما دولت با آن مخالفت می‌کند
کد خبر: 462561
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۵:۱۹

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما قبول داریم که باید موضوع لایحه بودجه بین مجلس و دولت حل شود و برآن اساس اصلاحاتی انجام دادیم اما دوستان ما در دولت با این اصلاحات مخالفت می کنند که در این مجلس اثر می گذارد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (14 بهمن ماه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 در پاسخ به صحبتهای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت چندین مرتبه نام بنده را برای تایید موضوعی اعلام کردند که لازم دانستم نسبت به آن توضیحاتی را ارائه دهم.

وی افزود: آقای نوبخت در اظهارات خود به اسناد فوق سری درباره نفت اشاره کرد که فقط به دست روسای قوا می رسد جهت اطلاع نمایندگان در بحث مربوط به نفت این را می گویم اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت را کرده است؟ آقای نوبخت هم تایید کرد که ما در صادرات نفت با سختی و مشکلات روبه‌رو هستیم، بحث درستی که همه در برابر آن تلاش‌های را انجام می دهیم.

وی افزود: دولت براساس چیزی که وجود ندارد هزینه‌های واقعی قطعی را در لایحه الزامی کرده است چطور ما باید این دوگانگی را حل کنیم. همانطور که آقای بحرینی هم گفتند در گزارش تفریغ بحث فروش نفت 41 درصد کاهش یافته است چون ما این موضوع را طبق فروش نفت قطعی به میزان یک میلیون و بعد تا یک‌ونیم میلیون بشکه نفت پیش‌بینی کردیم. ما خوشحال می‌شویم صادرات نفت به دو میلیون و 300 هزار بشکه برسد حالا این کمک به دولت محسوب می‌شود و یا مخالفت با دولت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آقای نوبخت بیان کرد که باید این لایحه بین دولت و مجلس حل شود ما هم این موضوع را قبول داریم و اصلاحاتی انجام دادیم اما دولت با این اصلاحات مخالفت می‌کند که این اشکالاتی است که در مجلس اثر می گذارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها