کد خبر: 462313
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۰:۴۲:۳۳
| |

قالیباف در مراسم تجدید میثاق مجلس با آرمان‌های امام خمینی(ره):

به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم

رییس مجلس در آیین تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت:ما امروز برای بیعت با امام گرد هم آمدیم تا به‌گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و در قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم.

به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم
کد خبر: 462313
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۰:۴۲:۳۳

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضرت امام (ره) برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد؛ انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

محمدباقر قالیباف در آیین تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: دهه مبارکه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی را به همه مردم ایران، عدالت طلبان و حق جویان دنیا عرض تبریک دارم؛ توفیقی است برای ما در مجلس یازدهم با حضرت امام مجدداً عهد و پیمان ببندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مرد الهی، مردی که در زندگی‌اش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه او قدمی برنداشت. ایشان راهی منطقی و روشن داشت. امام بزرگوار ما باور به سنت‌های الهی، خدا باوری و مردم باوری داشت.

وی ادامه داد: امروز اگر کسانی فقط بخواهند با چند جمله تعریف و تمجید ، موزه و چند عکس و عبارت امام را خلاصه کنند ظلم به ایشان و مکتبش کرده اند. امام یک حقیقت، مکتب و راه عینی در جهان امروز بود.

قالیباف افزود: امام توانست با احیای مجدد اسلام در این مقطع از تاریخ باعث عزت مسلمین در جهان شود؛ امام به ما یاد داد که اگر بر راه او مصمم و پای بند باشیم می‌توانیم پیروز شویم.

وی تاکید کرد: امام برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می کرد و باید گفت انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: امروز ما به عنوان مجلس انقلابی که این نام را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم، باید سنگربان راه و مکتب امام باشیم و اگر کلام مقام معظم رهبری را تحقق دهیم،‌ مجلس انقلابی مجلسی است که دغدغه مردم داشته باشد و خدامحور و مردم باور و خودباور باشد. وظیفه همه ماست که کلام حضرت امام را که فرمودند «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیم.

وی اضافه کرد: ما امروز برای بیعت با امام گرد هم آمدیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و در قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم. ما زمانی انقلابی هستیم که یک ایران قوی و با افتخار داشته باشیم و زمانی ایران قوی خواهیم داشت که تک تک هر ایرانی قوی باشد بنابراین این باید هدف‌گذاری ما باشد و در این مسیر پیشرفت عدالت حرکت کنیم.

قالیباف گفت: ان‌شاالله با ظرفیت‌های موجود در کشور بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را محقق کنیم که این آرمان امام و فلسفه انقلاب بوده است. امامی که فقه را از کنج حجره‌ها و قلب یکایک مردم در این مقطع زمانی آورد،‌ ما بتوانیم نظام سیاسی و انقلابی خود را که برخواسته از فرهنگ اهل بیت و قرآنی است در عمل محقق کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روح پاک حضرت امام و شهدای مطهر ما و تلاش مجاهدان و دعای خیر مردم به خصوص خانواده‌های شهدا همراه ما باشد و ما نیز با تلاش‌های مدبرانه، صادقانه و مجاهدانه مسیر و راه امام را ادامه دهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها