بودجه میلیادری صداوسیما برای فضای مجازی؟ دور ریختن بیت‌المال است

این پول ها دور ریختن بیت المال است و با توجه به اینکه دست در جیب مردم می کنند، ضامن و مدیون مردم هستند.

بودجه میلیادری صداوسیما برای فضای مجازی؟ دور ریختن بیت‌المال است
کد خبر: 459169
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۲۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در روزهای اخیر اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، طی مصوبه‌ای 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار می گیرد.

محمد مهاجری درهمین زمینه گفت:

*در شرایطی که به لحاظ منابع اقتصادی و منابعی که در بودجه سال 1400 مشخص شده، با مشکلات شدید مالی روبه رو هستیم، این نوع ولخرجی ها به نفع اقتصاد کشور نیست. به خصوص اینکه این ولخرجی صرف کارهای هزینه ای می شود و به هیچ وجه آورده ای برای تولید کشور ندارد و جز اینکه مشکلات معیشتی مردم را افزایش می دهد، حاصل دیگری ندارد.

*این پول ها دور ریختن بیت المال است و با توجه به اینکه دست در جیب مردم می کنند، ضامن و مدیون مردم هستند.

*به لحاظ فرهنگی نیز صداوسیما قطعا هیچ کاری نخواهد کرد و با این پول کسری های مالی خود را جبران می کند. اگر صداوسیما کننده کار بود، با بودجه کلانی که داشت و همین آگهی های بسیار زیادی که هزینه های خود را با آنها تامین می کند، ضریب نفوذ خود را افزایش می داد. در حالی که امروز ضریب نفوذ صداوسیما قابل اعتنا نیست.

*اینکه صداوسیما هر چند وقت یکبار اعلام می کند که 70 الی 80 درصد مردم به ما توجه دارند، مصداق «خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!» است. بنابراین اینکه خودش چنین ادعایی دارد تاثیری در فضای رسانه ای نمی گذارد. وقتی صداوسیما پول خرج می کند و سریال می سازد، مردم تماشا می کنند اما به همان نسبت نیز از سریال های شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند.

*امروز همه رسانه ها دست حکومت است. باید پرسید چرا این اتفاق نمی افتد؟ چرا هر روز نگران این هستیم که دشمن تولید محتوا می کند و ما این کار را انجام نمی دهیم؟ به نظرم مبالغی که این روزها صرف فضای مجازی می شود. برای نمونه پول هایی که خرج لشکر توئیتری می کنند تا به صورت هماهنگ به اشخاص مختلف فحاشی کنند، اگر تاثیرگذار بود مجلس مجددا یک مبلغ بالا به صداو سیما نمی داد که خرج این مسائل کنند.

*این میزان مبالغ را که به صداوسیما داده اند اگر به منظور تولید محتوا به مردم می دادند، نتیجه بهتری داشت. همین چهره های سیاسی و اقتصادی هم می توانند به صورت خودجوش در فضای مجازی تولید محتوا کنند

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها