کد خبر: 453295
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۳:۴۸
| |

سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد:

شهادت 32 نفر از اعضای کادر درمانی نیروهای مسلح

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل با اشاره به شهادت 32 تن از اعضای کادر درمان در بیمارستان‌های نیروهای مسلح گفت: ایثارگری و ازخودگذشتگی پرستاران از دوران دفاع مقدس آغاز شده است.

شهادت 32 نفر از اعضای کادر درمانی نیروهای مسلح
کد خبر: 453295
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۳:۴۸

اعتمادآنلاین| سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در آئین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت و پرستاران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت اظهار داشت: بیمارستان‌های نیروهای مسلح در طول این 10 ماه که کشور با بیماری کرونا درگیر بود، خوش درخشیدند و کادر درمان ما برگر زرین دیگری را بر افتخارات نیروهای مسلح اضافه کردند.

وی افزود: عملکرد این بیمارستان‌ها در این مدت به گونه‌ای بود که حتی مسئولان وزارت بهداشت نیز بارها از معاونان بهداشت و درمان نیروهای مسلح تقدیر کردند. از طرفی دکتر «جان‌بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت نیز چندی پیش اعلام کرده بودند که اگر برای بار دوم به کرونا مبتلا شوند، برای درمان به بیمارستان‌های نیروهای مسلح خواهند آمد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بیمارستان‌های بعثت، هاجر و گلستان ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو اولین بیمارستان‌هایی بودند که بیماران کرونایی را پذیرش کردند؛ از طرفی بیمارستان بقیهالله الاعظم (عج) سپاه نیز از آغازین روزهای کرونا در میدان فعال بود به طوری که این بیمارستان در پیک اول کرونا روزانه 500 بیمار و در پیک دوم روزانه 300 بیمار را پذیرش و بستری کرد.

سردار عراقی‌زاده اضافه کرد: بیمارستان ولی عصر (عج) ناجا و بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع نیز از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، مشغول درمان مردم بودند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های پزشکان و پرستاران از دوران دفاع مقدس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کادر درمان در دوران جنگ تحمیلی نیز در پشت جبهه‌ها فعال بودند و حتی بعد از پایان جنگ، ارائه خدمات درمانی به یادگاران جنگ و جانبازان همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هم‌اکنون حدود 500 هزار جانباز و یک میلیون مجروح جنگی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح درمان می‌شوند.

سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا با یک دوگانگی مواجه هستیم، گفت: از یک سو به مردم گفته می‌شود که تا می‌توانند در خانه‌های خود بمانند، اما از سوی دیگر، پرستاران از ساعات ابتدایی روز در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند و در بخش‌هایی که حدود 30 بیمار کرونایی بستری هستند، فعالیت می‌کنند؛ لذا همه ما باید ممنون زحمات این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در کادر درمانی کشور گفت: 50 درصد جامعه پرستاری کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و البته اکثر آن‌ها شفا پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه 12 هزار پرستار و پیراپزشک در بیمارستان‌های نیروهای مسلح مشغول درمان جانبازان هستند، عنوان کرد: تاکنون 32 کادر درمان در بیمارستان‌های نیروهای مسلح در جبهه مبارزه با کرونا شهید شده‌اند.

سردار عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: ما به دنبال ارائه الگوی مناسب پرستاری در تراز انقلاب اسلامی هستیم؛ چراکه الگوسازی در تمام زمینه‌ها یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: هم‌اکنون در حوزه طب رزم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و امیدواریم این تلاش‌ها با وجود پرستاران نمونه، سالم و متعهد ادامه داشته باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها