کد خبر: 452654
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۰:۰۳
| |

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه‌ و حوزه می‌توانند دو مرکز برای تمامی پیشرفت‌های کشور باشند

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند؛ گفت: دانشگاه‌ و حوزه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمامی پیشرفت‌های کشور باشند.

دانشگاه‌ و حوزه می‌توانند دو مرکز برای تمامی پیشرفت‌های کشور باشند
کد خبر: 452654
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۰:۰۳

اعتمادآنلاین| نشست تخصصی دستاوردهای حوزه و دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این نشست گفت: یکی از خجسته ترین پیام‌های انقلاب بعد از پیروزی، بحث وحدت حوزه و دانشگاه است. امام(ره) در سال 46 در پاسخ به دانشجویان مسلمان اروپا بحث ارتباط دانشگاه و حوزه را ارج نهادند و در سال 59 هم در پیام نوروزی خود طرح وحدت حوزه و دانشگاه را باز کردند.

وی با اشاره به بیانات امام درباره وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی‌ها که شناخت چندانی از حوزه ندارند فکر می‌کنند حوزه محیطی برای تدریس علوم قدیمی و تکراری است در حالی که حوزه پایه گذار علم جدید است.

خنیفر در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه و حوزه هر کدام ویژگی‌هایی دارند که این‌ویژگی‌ها در کنار هم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و غوغا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: روحانیان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند و دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام ترقیات و پیشرفت های کشور باشند البته از طرفی هم می توانند مرکز برای تمام انحرافات و انحطاط هم باشند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها