کد خبر: 452256
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۲:۴۴:۵۱
| |

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس خبر داد:

کمبود 12 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

نماینده خاش در مجلس درباره وضعیت آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان مدعی شد: سیستان و بلوچستان با 110 هزار بازمانده از تحصیل چیزی بالغ بر 12 هزار معلم کم دارد و سرانه فضای آموزشی این استان از میانگین کشوری کمتر است.

کمبود 12 هزار معلم در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 452256
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۲:۴۴:۵۱

اعتمادآنلاین| اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیل این استان اقتصاد و معیشت مردم این منطقه را ارتقاء دهید. حدودا یک دهه است که از منابع رسمی آموزش و پرورش اعلام می‌شود که استان سیستان و بلوچستان 12 هزار معلم کم دارد و سرانه فضای آموزشی این استان از میانگین کشور کمتر است. این در حالی است که رشد جمعیت این استان از میانگین رشد جمعیت کشوری بالاتر است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ضمن پرسیدن این سوال که چه اقدام کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای ایجاد توازن بین رشد جمعیتی دانش‌آموزان و تامین معلم و کلاس در سیستان و بلوچستان انجام شده است، اظهار کرد: هنوز که هنوز است مدارس نابسامان، کلاس‌های بدون معلم یا کلاس‌های متراکم به وفور در سیستان و بلوچستان یافت می‌شود. طبق آمارها 110 هزار بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارد شایسته است با نگاه عدالت محور و توسعه پایدار، شاخص‌های آموزشی و فرهنگی استان ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها