کد خبر: 452101
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۶:۴۷:۴۷
| |

تفسیر سال 91 شورای نگهبان، اصل 113 قانون اساسی را بی‌اثر کرده است؟

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: در بسیاری موارد ما موضوعات را از طریق وزیر دادگستری نامه‌نگاری می‌کنیم که قرار نیست همه را اعلام کنیم. شورای نگهبان در سال 91  بر اساس تفسیر خود اصل 113 قانون اساسی را بی‌اثر کرده است.

تفسیر سال 91 شورای نگهبان، اصل 113 قانون اساسی را بی‌اثر کرده است؟
کد خبر: 452101
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۶:۴۷:۴۷

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوال روزنامه اعتماد درباره حمایت بیش از حد رهبری از او بیان کرد: رهبری طبق وظایف شرعی از دولت حمایت می کند. اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است. می گویید قوه قضاییه کسی را زندان کرده چرا شما از قدرت خود استفاده نکردید.

او در ادامه بیان کرد: نامه و شکایت هایی به من می رسد و از طریق وزیر دادگستری اقدام می کنم اما همه نامه ها منتشر نمی شود. موردی باشد به وزیر دادگستری ارجاع می دهم. وظایف رئیس جمهور مشخص و روشن است. آنجایی که رییس جمهور می تواند به قوه قضاییه اخطار دهد براساس اصل 113 قانون اساسی است. اما در سال 91 نظر شورای نگهبان عوض شد و طور دیگر تفسیر صورت گرفته است. رای مردم به رییس جمهور براساس قانون اساسی است. هر کجا خلاف قانون اساسی عمل شده علیرغم تفسیر تذکر می دهم و به شورای نگهبان هم، تذکر می دهم اما آنها هم به همین تفسیر، رجوع می کنند.

روحانی عنوان کرد: در بسیاری موارد ما موضوعات را از طریق وزیر دادگستری نامه‌نگاری می‌کنیم که قرار نیست همه را اعلام کنیم. شورای نگهبان در سال 91 بر اساس تفسیر خود اصل 113 قانون اساسی را بی‌اثر کرده است.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: موردی باشد به وزیر دادگستری ارجاع می‌دهم. وظایف رئیس جمهور مشخص و روشن است. زمانی که اصلی دو پهلو است باید به دنبال تفسیر آن رفت. هر جا که بر اساس قانون اساسی بر عهده من باشد عمل کرده‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها