کد خبر: 451437
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

مجتبی شاکری، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

مردم به این ذهنیت رسیده‌اند که حقوق‌شان تضییع می‌شود

مجتبی شاکری گفت: مردم به این ذهنیت رسیده‌اند که حقوق‌شان تضییع می‌شود بنابراین دستگاه‌هایی چون قوای قضائیه و مقننه به سهم خودشان و دولت هم با توجه به موقعیتی که دارد باید برای کاهش دغدغه‌های عمومی کارهای لازم را انجام دهند.

مردم به این ذهنیت رسیده‌اند که حقوق‌شان تضییع می‌شود
کد خبر: 451437
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اوج‌گیری ناکارآمدی‌ها مردم را به طور جدی گرفتار کرده است تا بتوان گفت که در چنین موقعیتی دستگاه‌‌های مسئول به جای دامن زدن به فضای تجادلی، باید تمام همت‌شان را صرف از میان برداشتن موانع موجود کنند.

مجتبی شاکری، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این ‌باره اظهار داشت: در شرایطی که موانع موجود مردم را در تنگنا قرار داده حتماً لازم است که انسجام در داخل و مخصوصاً نظام مدیریتی مورد توجه واقع شود و همه سعی‌شان را برای دوری از تنش و اختلافات بی‌نتیجه به ‌کار گیرند. البته باید این را در نظر داشت که «ضرورت اتحاد» نمی‌تواند دلیلی بر بی‌اعتنایی به مطالبه‌های مردم باشد. بالاخره مردم به این ذهنیت رسیده‌اند که حقوق‌شان تضییع می‌شود بنابراین دستگاه‌هایی چون قوای قضائیه و مقننه به سهم خودشان و دولت هم با توجه به موقعیتی که دارد باید برای کاهش دغدغه‌های عمومی کارهای لازم را انجام دهند.

عضو پیشین شورای شهر تهران در ادامه گفت: نقد و نظر نه تنها نگران‌کننده نیست بلکه لازم هم هست و همچنین نشانه‌ای بارز از حیات جامعه مطالبه‌گر است. اشکال اما در جایی خودنمایی می‌کند که نظرها از دایره اخلاق و کارشناسی خارج شود و در نتیجه فضای جامعه را تنازعی کند. برخورد با ناکارآمدی‌هایی که مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است واجبی است که بی‌توجهی به آن با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست. به هر حال مصلحت نظام و آرامش مردم در هر شرایطی باید مد نظر تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

او توضیح داد: اگر در بحث نقد و نظر داوری مقام معظم رهبری را لحاظ کنیم ایشان مکرراً درباره اقتصاد، بی‌اعتمادی به دشمن و وضعیت معیشت مردم توصیه‌های لازم را مطرح کرد‌ه و همچنین دائم از دولت خواسته‌اند که برای اداره امور از نیروهای جهادی استفاده کند. اما متاسفانه دولت با سوء‌مدیریت‌شان شرایط را برای مردم دشوار کرده‌ است. به عنوان مثال نظارت کافی بر قمیت‌ها اصلاً صورت نمی‌گیرد و از همین روست که در بخش‌های خبری مدام اخبار تخلفات روزانه پخش می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: وقتی مردم در اخبار می‌شنوند که تریلی تریلی کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود از دولت این توقع را پیدا می‌کنند که دولت باید قاچاقچیان را تنبیه کند تا نتوانند حقوق عامه را به راحتی تضییع کنند. در واقع دولت مستقر با تزریق دلار 4200 تومانی شرایط را برای قاچاقچیان مهیا کرد که با سوءاستفاده‌گری کاری کنند که تولیدکنندگان به زمین بخورند. به‌ طوری که حضرت آقا فرمودند اگر کالایی که در داخل تولید می‌شود، با قاچاق به کشور وارد شود،‌ آن را آتش بزنید. ضررهای قاچاق در حالی هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌کند که مقابله با این روش نامأنوس به‌قاعده امری بسیار راحت است.

مجتبی شاکری در پایان گفت: شرایط بسیار سخت است. به همین دلیل لازم است همه تلاش‌شان را برای انجام صحیح ماموریت‌هایشان به ‌کار گیرند.

چکیده گفت‌وگو با مجتبی شاکری

-نقد و نظر نشانه حیات جامعه مطالبه‌گر است

-دولت شرایط را برای مردم دشوار کرده‌ است

-قاچاقچیان تولیدکنندگان را زمین زدند

-مقابله با قاچاق بسیار راحت است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها