کد خبر: 449692
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۸:۵۵:۱۵
| |

سعید جلیلی: «برجام» زمینه‌ساز حمله به نطنز شد

عضو شورای‌عالی امنیت‌ملی می‌گوید اگر به ترورها جواب ندهیم، تنش‌ها بیش‌تر می‌شود.

سعید جلیلی: «برجام» زمینه‌ساز حمله به نطنز شد
کد خبر: 449692
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۸:۵۵:۱۵

اعتمادآنلاین| سعید جلیلی، از چهره‌های ارشد اصول‌گرایان و عضو شورای‌عالی امنیت ملی گفته: «برخی می‌گویند دشمن را تحریک نکنید تا تنش نشوند. چه چیزی دشمن را تحریک می‌کند؟ این‌که دشمن احساس کند می‌تواند حقوق شما را زیر پا بگذارد و تعرض به شما هزینه ندارد، این تنش‌زا است. پاسخ ندادن به دشمن است که او را جری‌تر و او منافع و امنیت ما را بیش‌تر تهدید می‌کند.

چهره نزدیک به جریان پایداری از روی‌کرد هسته‌ای دولت انتقاد کرده گفته: «یک زمانی می‌گفتند برجام برای این بود که دشمن ازمزاحمت و تحریم دست بردارد. بعد گفتند اصلاً هدف از مذاکره، رفع تحریم نبوده؛ امنیت بوده. می‌خواستیم موضوع هسته‌ای امنیتی نباشد. این‌که دانشمندان شما فعالیت ‌صلح‌آمیزی را زیر نظر آژانس داشته باشند، چه تهدید امنیتی بود؟

جلیلی گفته: «در بند پنج برجام آمده اگر می‌خواهید فعالیت تحقیق و توسعه هسته‌ای داشته باشید، تنها باید در نطنز باشد. یعنی می‌گویند این کار را بکنید تا اگر خواستیم، بتوانیم در آن اخلال کنیم! اگر در جا‌های مختلف تحقیق علمی داشته باشید، کار من سخت می‌شود و نمی توانم قوای تروریستی خود را به همه جا بفرستم. دیدید که چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند.می‌گویند تحقیق و توسعه شما نباید به فوردو برود، چرا؟ چون در زیر زمین است و نمی‌توان آن را بمباران کرد.»

جلیلی افزوده: «دفاع از حقوق هسته‌ای می‌کنیم دفاع از همه حقوق کشور است؛ اگر این خاکریز بشکند، دشمن در خاکریزهای دیگر طمع می‌کند و دیدید که بلافاصله مسائل دیگر مثل موشکی را پیش کشید.»

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها