ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

یک روز مهلت دادن به دشمن درشأن مجلس یازدهم نیست

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید راه نفوذ را بست یک روز مهلت دادن به دشمن در شان و شایستگی مجلس یازدهم نیست.

یک روز مهلت دادن به دشمن درشأن مجلس یازدهم نیست
کد خبر: 449109
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۰۹:۴۲:۲۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند اصلی کشورمان اظهار داشت: مدت‌‌های زیادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر روی این طرح وقت گذاشته شد.

وی افزود: این طرح از همه زوایا مورد بررسی قرار گرفت؛ طرح بسیار خوبی است و می‌تواند تامین کننده نیاز همه می‌تواند باشد اما ما معتقد هستیم که باید غنای این طرح را بیشتر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که آخرین پایگاه‌ها و امکان‌های نفوذ دشمن را از آنها بگیریم، این طرح با همه خوبی‌هایش نیازمند تجدیدنظر در ماده 6 است.

عزیزی در ادامه بیان کرد: ماده 6 این طرح نیازمند یک نگاه واقع بینانه مبتنی بر رویکرد انقلابی مجلس است؛ خبرهایی که ما داریم حاکی از این است که اگر ماده 6 طرح مورد تصویب قرار بگیرد دشمن -که به هیچ وجه اجازه نداریم حتی یک روز به آن مهلت دهی از همین قدرت پیش بینی شده در طرح قصد حداکثر سوء استفاده را دارد.

وی عنوان کرد: حدود 7 سال فرصت و مجال به دشمن دادیم و مهلت‌هایی که از ابعاد مختلف داده شد چه دستاوردی برای ما داشت و چه اتفاق مثبتی برای این ملت افتاد؟

عزیزی بیان کرد: تشدید تحریم‌های فلج شده در همین ایام بود بیشترین فشار اقتصادی به کشور ما برای همین مجال و مهلتی بود که به دشمن دادیم، عدم صداقت آژانس در نظارت ها و گزارش هایی که داده حکایت از این می‌کند که تغذیه سرویس‌های جاسوسی قطعاً یکی از اهداف دشمن است.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باور ما این است که باید راه نفوذ را بست، یک روز مهلت دادن به دشمن در شان و شایستگی مجلس یازدهم نیست.

وی تغذیه سرویس‌های جاسوسی، عدم صداقت آژانس، عدم تعهدات دولت‌های طرف مذاکره‌ها را از جمله دلایلی خواند که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد چرا که به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.

عزیزی افزود: انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز و ترور شهید فرخی زاده در همین ایام بود. ما به کجا می‌رویم؟ به دشمن مجال دادن در شأن و شایستگی هیچ کدام از ما نیست.

وی تصریح کرد: مفاد همه بندهای طرح به جز ماده 6 خوب است، ماده 6 را اصلاح کنیم و بدون دادن زمان به سرویس های جاسوسی و دشمنان پیام محکم و انقلابی مجلس را به همه جهانیان صادر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: اصرار ما این است که بر مبنای رویکرد واقع بینانه بدون ملاحظات برخورد کنیم و دقت داشته باشیم که امروز با اصلاح ماده 6 و جایگزین کردن پیشنهاداتی که دارند، طرح را به تصویب برسانیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها